کد خبر: 624514
تاریخ انتشار :

محدودیت‌های کرونایی از کی اعمال می‌شود؟+جزئیات بیشتر

تهران قرمز شد. کرونا بار دیگر در تهران اوج گرفت و پایتخت ایران را به وضعیت قرمز در آورد.

محدودیت‌های کرونایی از کی اعمال می‌شود؟+جزئیات بیشتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

تهران قرمز شد. پایتخت ایران با اوج گیری آمار ابتلای کرونا به موقعیت تهران قرمز رسید. محدودیت ها برای تهران قرمز کرونایی از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده است ولی آیا این محدودیت ها از فردا در تهران قرمز اجرایی می شود.

 وضعیت شیوع کرونا در شهر تهران به رنگ قرمز درامده است و در مجموع 92 شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. حال سوال این است که آیا بر اساس مصوبات قبلی ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌ها برای مشاغل و اصناف از فردا در تهران اعمال می‌شود؛ به گونه‌ای که تنها مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت باشند؟ فعلا اعلام شده که ادارات باید با 30 درصد کارمندان خود فعالیت کنند و 70 درصد نیروها دور کار می‌شوند.

تعداد شهرهای قرمز 3 برابر شد

قرار گرفتن 92 شهر در وضعیت قرمز در حالی است که پنجشنبه هفته پیش یعنی کمتر از 10 روز پیش تعداد شهرهای قرمز در کشور 32 مورد اعلام شد، در به روز رسانی اپلیکیشن ماسک در روز سه‌شنبه تعداد شهرهای قرمز حدود 100 درصد رشد داشت و به 63 مورد افزایش یافت.

حالا به فاصله سه روز اعلام شد که تعداد شهرهای قرمز به 92 مورد رسیده است که نشان از سه برابر شدن تعداد آنها از پنجشنبه هفته گذشته تا امروز دارد.

علاوه بر این 183 شهر در وضعیت نارنجی و 173 شهر نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند. از زمان شروع موج چهارم کرونا هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

آخرین شهرهای وضعیت آبی کشور 6 اردیبهشت شامل شهرهایی چون بهپور، تفتان، کنارک، میرجاوه و... بودند که همگی در استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌اند. این استان در حال حاضر بدترین شرایط را از لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد.

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز

بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شرایط قرمز، تنها مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند و مشاغل دسته 2، 3 و 4 نباید فعالیتی داشته باشند و ادارات نیز با نهایت یک‌سوم نیروی کار خود می‌توانند کار کنند.

همچنین ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی از این شهرها ممنوع است و خودرو متخلف یک میلیون تومان جریمه می‌شود.

با این حال این مصوبه رد آذرماه سال پیش تصویب شد، باید منتظر بود و دید در جلسه فردا کمیته مقابله با کرونا در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ می‌شود؛ آیا این مصوبه اجرایی خواهد شد و بار دیگر مشاغل در تهران و 91 شهرستان مجبور به توقف فعالیت می‌شوند یا خیر؟

در موج چهارم کرونا که درست بعد از تعطیلات سال نو آغاز شد، مدتی طول کشید که ستاد مقابله با کرونا دستور محدودیت‌ها را صادر کند.

فعلا عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران اعلام کرده که طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا کشور استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته و بر همین اساس ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز باید به صورت دورکاری به فعالیت بپردازند.

به گفته پاشا، ۳۰ درصد دیگر نیرو‌ها نیز باید در محل کار خود حضور داشته باشند و به صورت حضوری فعالیت کنند. همچنین مشاغل ضروری اداری نیز به صورت ۵۰ درصد باید فعالیت کنند، یعنی ۵۰ درصد به صورت حضوری فعالیت کنند و ۵۰ درصد دیگر نیز باید از دورکاری استفاده کنند.

پاشا اما در خصوص نحوه فعالیت اصناف توضیحی نداده است.

موج چهارم با سویه انگلیسی با نام آلفا رخ داد اما موج پنجم با سویه هندی موسوم به دلتا در حال وقوع است. ا گفته می‌شود این ویروس 60 درصد از گونه انگلیسی(آلفا) مسری‌تر و از دیگر گونه‌ها عفونی‌تر نیز است. همچنین این ویروس در برابر پادتن و بسیاری از واکسن‌ها مقاوم است. به طور مثال واکسن آسترازنکا که اثربخشی بیش از 80 درصدی در برابر گونه اولیه داشت در برابر گونه هندی تنها 11 درصد موثر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها