کد خبر: 624815
تاریخ انتشار :

چطور از شر پف زیر چشم رها شویم؟

روش های مختلفی برای استفاده از گلاب برای پوست وجود داره که در زیر تعدادی از بهترین و رایج ترین روش های استفاده از گلاب و آموزش درست کردن ماسک با گلاب رو بهتون توضیح دادیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

گلاب یک تونر عالی و در دسترس هست که میتونه تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف زیر چشم ، تسکین آفتاب سوختگی ، مرطوب نگه داشتن پوست و سفت و محکم کردن منافذ پوستی داشته باشه .

برای این منظور باید چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس کنید و سپس این ترکیب را درون یک بطری مناسب بریزید و بعد با استفاده از پد پنبه ای از این تونر بر روی پوست تمیز خود استفاده کنید . اجازه بدید گلاب روی پوست خشک بشه و تاثیری که بر روی افزایش درخشش و شادابی پوست داره رو به راحتی بر روی پوست خود مشاهده کنید .

اگه پوست خشک دارید میتونید از ترکیب ۵ میلی لیتر گلیسیرین و ۳۰ میلی لیتر گلاب به عنوان تونر استفاده کنید.

اگه پوست مختلط یا ترکیبی دارید میتونید از ترکیب ۵ میلی لیتر گلیسیرین ، ۵ میلی لیتر سرکه سیب و ۳۰ میلی لیتر گلاب به عنوان تونر استفاده کنید .

اگه پوست چرب دارید میتونید از ترکیب ۵ میلی لیتر سرکه سیب و ۵۰ میلی لیتر گلاب به عنوان تونر استفاده کنید .

 استفاده از گلاب برای حفظ سلامت پوست

همانطور که در بالا اشاره کردیم گلاب دارای خواص خیلی زیادی برای پوست است و زمانی که با روغن چوب صندل ترکیب بشه این خواص چند برابر شده و تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت پوست خواهند داشت . روغن چوب صندل دارای مزایای درمانی همراه با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هست . این داروی محبوب می تونه پوست رو تسکین بده و تاثیر خوبی هم در برطرف کردن ناهمواری رنگ پوست داره.

برای این منظور ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل رو با ۲ قاشق گلاب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد بشه . این مخلوط رو به طور یکنواخت روی صورت پخش کنید و اجازه بدید تا خشک بشه و بعد با آب ولرم پوستتون رو بشویید و خشک کنید .

 ماسک جوش صورت با گلاب

عنبر سائل (Witch hazel) دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی هست و سرشار از اسید سالیسیلیک بوده که می تونه جوش و آکنه رو به بهترین شکل ممکن تسکین بده . اگه پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارید می تونید با استفاده از این دستورالعمل و درست کردن ماسک جوش صورت با گلاب این مشکل رو به راحتی برطرف کنید :

برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری عنبر سائل را با ۱ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید و بر روی جوش و اکنه قرار بدید . اجازه بدید این ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب ولرم بشویید .

 ماسک صورت خانگی با گلاب و آلوئه ورا برای پوست خشک

با استفاده از این ماسک صورت خانگی میتونید ار التهاب پوست جلوگیری کنید . زیرا ژل آلوئه ورا یک ماده عالی هست که به کاهش التهاب کمک می کنه و همچنین دارای خواص ضد باکتری و مرطوب کننده هست و وقتی با گلاب ترکیب میشه اثربخشی خیلی خوبی روی پوست خواهند داشت .

برای این منظور ۱ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا با ۱ قاشق غذا خوری گلاب مخلوط کنید و بر روی تمام قسمت های پوست بمالید . اجازه بدید این ماسک ۲۰ دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوست رو با آب گرم بشویید

 ماسک گلاب و خیار برای پوست حساس

خیار احساس خنک شدن بیش از حدی رو برای پوست ایجاد می کنه و اثر شاداب کننده برای پوست داره . شما میتونید با استفاده از این ماسک صورت گلاب و خیار ، پوست حساس خودتون رو تسکین کنید .

برای این منظور باید ۱ قاشق غذا خوری خیار رنده شده رو با ۲ قاشق غذا خوری گلاب ترکیب کنید و بعد این ماسک رو روی پوست صورت بمالید و اجازه بدید ۱۵ دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوسستون رو بشویید .

 ماسک صورت با گلاب و عسل

عسل دارای خاصیت آبرسانی هست و کمک میکنه تا رطوبت در پوست بمونه و وقتی با گلاب ترکیب میشه یک محلول آبرسان عالی برای پوست خشک ایجاد خواهد شد .

برای این منظور باید ۱ قاشق غذاخوری عسل رو با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق غذاخوری آلوئه ورا مخلوط کنید و به تمام قسمت های صورت بمالید. اجازه بدید ماسک گلاب و عسل به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو با آب سرد بشویید .

 ماسک گلاب و ریحان برای تسکین آفتاب سوختگی

ریحان دارای اثر ضد باکتری و ضد قارچی بوده و مخلوط آب ریحان و گلاب خواص خنک کنندگی عالی برای پوست به همراه داره . این محلول به آرامش پوست ، تسکین آفتاب سوختگی و بهبود لکه های قرمز و خارش دار پوست کمک میکنه .

برای این منظور باید ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ ریحان رو خرد کنید و در ۲۰۰ میلی لیتر گلاب بریزید . سپس مخلوط رو صاف کنید و درون بطری اسپری دار بریزید و درون یخچال قرار بدید تا خنک بشه و بعد این محلول رو بر روی قسمت هایی از پوست که دچار آفتاب سوختگی و تحریک شده ، اسپری کنید .

 ماسک صورت گلاب با آبلیمو

آب لیمو به دلیل خواص ضد باکتریایی شناخته شده هست و زمانی که با گلاب ترکیب میشه میتونه تاثیر خیلی خوبی در درمان جوش و اکنه داشته باشه. برای درست کردن ماسک صورت گلاب و آبلیمو باید ۱ قاشق غذا خوری گلاب رو ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو تازه مخلوط کنید و با توپ پنبه ای روی جوش و آکنه بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها