کد خبر: 625077
تاریخ انتشار :

تا می توانید آلبالو بخورید!

خواص آلبالو بسیار بالاتر از یک میوه خوش طعم می باشد. آلبالو دارای آنتی اکسیدان هایی است که موجب بالا رفتن سیستم ایمنی در بدن می شود.

تا می توانید آلبالو بخورید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

یکی از میوه های پر طرفدار فصل تابستان آلبالو است که می توان آن را به روش های مختلف مثل مربا، ترشی و حتی فریز شده استفاده کرد. این میوه ترش در سراسر جهان وجود دارد و رنگ قرمز آن به دلیل وجود آنتوسیانین است. آلبالو از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از خواص دارویی بوده و می توان به جای استامینوفن و ایبوپروفن از آلبالو استفاده کرد. در این بخش از نمناک به برخی خواص آلبالو می پردازیم.

فواید آلبالو برای بدن:

کاهش خطر سکته

میلیونها نفر در معرض خطر ابتلا به دیابت یا بیماری های قلبی هستند، رژیم غذایی حاوی آلبالو ممکن است بهتر از مصرف دارو باشد. تحقیقات نشان می دهند که آلبالو نه تنها مزایای قلبی عروقی دارد، بلکه همچنین می تواند خطر سکته را کاهش دهد، حتی زمانی که با دارو استفاده می شود.

درمان جوش و آکنه 

از خواص آلبالو برای پوست می توانید برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید. آلبالو دارای خواص آنتی باکتریایی قوی و قابل توجهی است. در نتیجه می توانید از آن به عنوان یک ماسک طبیعی و خانگی برای درمان جوش های خود استفاده کنید.

 

ترکیبات آنتی باکتریال موجود در آلبالو موجب می شود باکتری های مضری که باعث ایجاد آکنه شوند از سطح پوست شما پاک شوند. به همین علت برخی از متخصصان پوست آلبالو را به عنوان سم زدای پوست نیز معرفی می کنند.

چشم

مقادیر بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در میوه آلبالو به بهبود بینایی کمک کرده و از ابتلا به بیماری های سندرم چشم خشک و دژنراتیو ماکولا پیشگیری می کند.

کاهش درد 

به جای استامینوفن، آلبالو بخورید زیرا آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کند. این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند. فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست زیرا آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. با مصرف آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش دهید و با مصرف آب آلبالو دو بار در روز برای مدت 8 روز، دردهای بعد از مسابقات ورزشی را کاهش دهید.

محرک مغز

آلبالو یکی از محرک های مغزی و مصرف منظم آن برای عملکرد درست مغز مفید است. مقدار مس موجود در آلبالو باید به نسبت صحیح مصرف شود زیرا مصرف بیش از حد آن برای مغز خوب نیست. مس عملکرد مغز را تحت کنترل دارد؛ بنابراین مصرف آلبالو باید متعادل باشد. آلبالو شامل 0.161 میلی گرم مس که 17.89 % مقدار توصیه شده روزانه است.

معده و دستگاه گوارش

تحقیقات نشان داده که یک رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای فیبر می تواند به کاهش اسید معده کمک کند و خطر ریفلاکس معده، زخم معده و معده درد را کاهش داده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

خواص آلبالو برای تعویق پیری پوست

تحقیقات معتبری که بر روی خواص آلبالو انجام شده است نشان می دهد این میوه ی خوشمزه در ترکیبات خود دارای میزان قابل توجهی آنتوسیانین می باش. این ترکیب موجب می شود بافت و سلول های پوست مستحکم باقی بمانند.همچنین جالب است بدانید آلبالو از جمله میوه هایی است که با خوردن آن نیز می توانید پوست خود را جوان نگه دارید. چرا که بررسی ها نشان داده است مصرف متعادل از این میوه ی خوش طعم و رنگ موجب تحریک کلاژن سازی می شود.

کاهش فشار خون

پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در میوه آلبالو سبب کاهش فشار خون بالا می شوند.

 تامین آنتی اکسیدان بدن

از خواص آلبالو می توانید برای افزایش آنتی اکسیدان های بدن کمک بگیرید. آنتی اکسیدان ها در سلامتی نقش بسیار حیاتی و مهمی را ایفا می کنند.

این میوه ی ترش مزه و قرمز رنگ دارای ویتامین های E و C است. این ویتامین ها در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل می کنند و موجب افزایش گلبول های سفید می شوند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها