کد خبر: 14932
تاریخ انتشار :

نظر وزیر کشور درباره اصلاح قانون انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از ایسنا، مصطفی محمدنجار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات افزود: وزارت کشور برنامه‌های مرتبط با این موضوع را پیش می‌برد و در این ارتباط نیز نشست‌هایی را برگزار کرده است و آخرین آن، همایش استانداران بود که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد. وی همچنین با بیان اینکه "ما در سال آینده شاهد برگزاری دو انتخابات بزرگ بصورت همزمان هستیم"، اظهار کرد: البته همزمان با برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نهم در چندین حوزه و میان دوره‌ای خبرگان در دو استان برگزار خواهد شد و همانطور که گفتم برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام شده است و در وزارت کشور کارهای مرتبط با این موضوع پیش می‌رود.

وزیر کشور درباره ماده 31 اصلاح قانون انتخابات و تشکیل هیات 11 نفره نیز گفت:‌ ما در مجلس شورای اسلامی به صراحت نظرمان را در این ارتباط اعلام کردیم و گفتیم که این موضوع با قانون اساسی مغایرت دارد و خلاف بحث تفکیک قوا است.

نجار در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 30 سال است که انتخابات توسط وزارت کشور انجام می‌شود و برگزاری انتخابات یک کار اجرایی است و با این اصلاحیه، اختیارات وزارت کشور محدود می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها