کد خبر: 15785
تاریخ انتشار :

محسنی اژه‌ای: فائزه هاشمی به انفرادی رفت/ صدور حکم در پرونده رمالان منتسب به دولت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه سخنگوی قوه قضاییه از انتقال «فائزه هاشمی» فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی - براساس مقررات سازمان زندان‌ها و دستور مسوولان زندان اوین - به انفرادی خبر داد.

  • اصل مطلب درست است. استحضار دارید که زندان یکسری مقرراتی دارد و اگر چنانچه آن مقررات زیر پا گذاشته شود اقداماتی تنبیهی وجود دارد که توسط خود زندان انجام می‌شود و بر اساس آن چیزی که من شنیده‌ام، ایشان اقداماتی داشتند که به لحاظ همان مسائل تنبیهی از سه روز پیش به انفرادی رفتند.
  • من جزئیات اقدامات فائزه هاشمی را نمی‌دانم اما بالاخره در داخل زندان ایشان مسائلی داشته‌اند که خلاف مقررات زندان بوده و مسوولان زندان هم طبق ضوابط داخلی و نه بر اساس حکم دادگاه و طبق اختیارات سازمان زندان‌ها، از سه روز پیش او را به انفرادی فرستاده‌اند.
  • من شنیده‌ام که کیفرخواست مهدی هاشمی صادر شده یا در شرف اتمام است که اگر ان‌شاءالله تمام شود سریع‌تر دادگاه تشکیل می‌شود.

دادستان تهران به رفع توقیف شرق اعتراض دارد

  • رفع توقیف از روزنامه شرق، با حکم دادگاه صورت گرفته است.
  • البته من شنیده‌ام که دادستانی می‌خواهد نسبت به این حکم اعتراض کند.

جرم نمایندگان مجلس در نطق‌شان را حتما پیگیری می‌کنیم

  • برخورد با اخلال‌گران فتنه و ارز ادامه دارد و بحث دور جدید مطرح نیست، اگر کسانی بخواهند در شرایط بازار ارز و سکه اخلال کنند یا حتی ارزاق عمومی را احتکار کنند، دستگاه قضایی وارد می‌شود، لذا برخورد با این افراد چه در روز و چه در شب ادامه دارد. هم دستگاه قضایی و هم نیروی انتظامی اصرار دارند که با این افراد چه تحت عنوان اخلالگر نظام اقتصادی باشند و چه نباشند برخورد کند و این برخورد همچنان ادامه دارد.
  • هنوز حکمی صادر نشده و تعدادی از این افراد کیفرخواست‌شان صادر شده که منتظر استعلامات هستیم. همچنین برخی این افراد به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی می‌باشند.
  • در قانون آمده که اگر نماینده‌ای در راستای انجام وظایف نمایندگی‌اش اظهارنظری کند قابل تعقیب نیست، ولی اگر نماینده‌ای در نطق خود مرتکب جرمی نسبت به دیگران شود، دادستان می‌تواند به آن ورود کند.
  • به عنوان مثال اگر نماینده‌ای در زمان نطق خود به نماینده دیگری توهین کند، حتما آن نماینده مذکور از نطق آن نماینده شاکی می‌شود کما اینکه چنین موردی هم در مجلس داشته‌ایم. لذا اگر نماینده‌ای در زمان نطقش مرتکب جرمی شود، حتما آن را پیگیری می‌کنیم کما اینکه در گذشته شورای نگهبان تفسیری را داشته که اگر نماینده‌ای در زمان نطقش مرتکب جرمی شود، قابل تعقیب و پیگیری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها