کد خبر: 16146
تاریخ انتشار :

تکذیبیه‌هایی که در کمتر از یک هفته بی‌اعتبار می‌شوند/ نجار: در وزارت کشور می‌مانم

تکذیبیه‌هایی که در کمتر از یک هفته بی‌اعتبار می‌شوند/ نجار: در وزارت کشور می‌مانم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه شایعات درباره احتمال کنار زدن مصطفی محمدنجار از زمان اونج‌گیری تغییر و تحولات استانداران آغاز شده بود. آن روزها که به دلیل تغییر و تحولات استانداری‌ها بحث استیضاح وزیر کشور در مجلس مطرح شده بود، برخی بودند که نمایندگان حامی دولت یا همان وکلی‌الدوله‌ها با استفاده از اهرم‌های قانونی مجلس، سعی در کنار گذاشتن وزیر کشور دولت احمدی نژاد آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دارند تا بتوانند موج تغییرات در ساختار اجرایی انتخابات را این بار در سطحی کلان‌تر و با حذف وزیر کشور سابق از این ساختار دنبال کنند. ( اینجا )

پس از آنکه حرف و حدیث‌ها درباره استیضاح محمدنجار کم‌رنگ شد و خبری از استیضاح نشد، بحث برکناری وزیر کشور ازسوی شخص محمود احمدی‌نژاد محور شایعات خبری قرار گرفت. عده‌ای می‌گفتند که شکست سناریوی کنار زدن محمدنجار با ابزار استیضاح سبب شده است که رئیس جمهور خود به دلیل انتقاداتی که در داستان تحولات استانداری‌ها نسبت به وزیر کشور مطرح است، او را برکنار کند.

اما درست هم‌زمان با اوج انتقادات به مسئله تغییر و تحولات و جابجایی‌های گسترده استانداران، محمدنجار در اظهارنظری جالب برخی از شایعات را درباره سناریوی برکناری استانداران تایید کرد و گفت که تغییر استانداران کار او نیست و ارائه‌ای در خارج از وزارت کشور خواستار این تحولات است. به گفته عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی محمدنجار در ضمن پاسخگویی به سؤالی که مجلس درباره تغییرات استانداران از او پرسیده بود، اعلام کرده بود که من نقشی در این جا به جایی ها ندارم و بخش اعظمی از آن بر اساس تصمیماتی است که خارج از وزارتخانه گرفته می شود. ( اینجا )

شایعه تلاش برای کنار زدن وزیر کشور وقتی اوج گرفت که شایعه برکناری مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت به حقیقت پیوست و با وجود آنکه این شایعه ازسوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور تکذیب شده بود، ظرف کمتر از یک هفته، احمدی‌نژاد طریقت منفرد را سرپرست وزارت بهداشت اعلام کرد و دستجردی را کنار گذاشت.

پس از برکناری دستجردی، حرف و حدیث‌ها به سمت برکناری وزیر کشور سوق پیدا کرد. در روزهای بعد از کنار رفتن وزیر بهداشت تا امروز، این شایعه و گمانه‌زنی شدت پیدا کرد که مصطفی محمدنجار به دلیل سمت خود در برگزاری امر انتخابات بیش از دیگر وزرا زیر ذره‌بین دولت قرار دارد. بر این اساس تغییر شخص وزیر کشور و جایگزینی احتمالی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور در راس این وزارتخانه یکی از جنجالی‌ترین حرف و حدیث‌های این روزهای منتهی به انتخابات است. از سوی دیگر گفته می‌شود که سناریوی حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد و جریان حامی دولت برای جهت دهی به روند برگزاری انتخابات، تعیین سرپرست برای وزارت کشور، سه ماه قبل از انتخابات است که چنین اقدامی می تواند ابتکار عمل را از مجلس گرفته و مهمترین نهاد نظارتی را در مقابل کار انجام شده قرار دهد. ( اینجا )

این روزها شایعه برکناری مصطفی محمدنجار از یک سو و تغییر معاون اول رئیس‌جمهوری و برکناری محمدرضا رحیمی از سوی دیگر تقریبا مهم‌ترین حرف و حدیث‌ها و شایعات خبری رسانه‌ها است. این اخبار که به صورت شایعه پخش می‌شود، در صورتی که همچون داستان برکناری دستجردی رنگ واقعیت به خود بگیرد، نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد با زیرکی در حال جابه‌جا کردن مهره‌های خویش است. او کمتر از شش ماه وقت دارد تکلیف خود را با قدرت مشخص کند یا آرام و بی‌سر و صدا کناره‌گیری کند و بعد از تحویل دادن کابینه شاهد برخورد قضایی با نزدیک‌ترین یارانش باشد که هم‌اکنون پایشان به چندین پرونده مالی باز شده است یا اینکه قدرت را همچنان در لایه‌های نزدیک به خود حفظ کند. ( اینجا )

اما امروز محمود احمدی‌نژاد بعد از جلسه هیئت دولت، شایعه برکناری وزیر کشور و معاون اول خود را تکذیب کرده و گفته که ما با مردم تعارف نداریم و چیز پنهانی از آنها نداریم. من خودم حرف‌ها را به مردم می‌زنم و به آنها اطلاع می‌دهم. اما احمدی نژاد این را هم گفته که یک مربی نفع تیم را در نظر می‌گیرد و ممکن است در راستای نفع تیم بازیکنان را جابه‌جا کند و با این اظهارنظر به نوعی حق برکناری و جابجایی مسئولان کشور را برای خود محفوظ نگه داشته است. ( اینجا )

مصطفی محمد نجار وزیر کشور هم در پایان جلسه هیئت دولت درباره شایعه تغییر وی و انتصاب رحیمی به عنوان وزیر کشور گفته که این شایعات همواره مطرح بوده و همانطور که شما آن را عنوان کردید تنها یک شایعه است و مجموعه فرمانداری‌ها و استانداری‌ها با قوت درحال انجام کار خود هستند.

با وجود اینکه رئیس جمهور و وزیر کشور هر دو امروز شایعه برکناری مصطفی محمدنجار و جایگزینی رحیمی را تکذیب می‌کنند، اما تجربه نشان می‌دهد که اعتبار و تاریخ انقضای تکذیبیه‌های دولتی‌ها این روزها به کمتر از یک هفته رسیده است و همه به یاد می‌آورند که مرضیه وحید دستجردی کمتر از یک هفته بعد از آنکه رحیمی شایعه برکناری‌اش را تکذیب کرده بود، برکنار شد.

احمدی نژاد چندین بار پیشتر گفته بود در کشور ما زدن حرف دروغ و انتشار خبر دروغ هزینه ندارد و از تحلیل‌هایی که بر مبنای اطلاعات دروغ صورت می‌گیرد انتقاد کرده بود، اما درست چند روز بعد از آن محمدرضا رحیمی، معاون اول آقای رئیس جمهور حرف‌هایی درباره برکنار نشدن دستجردی زد که کمتر از یک هفته نادرست بودن آن روشن شد و این داستان باز هم شاهدی بر بی‌اعتباری تکذیبیه‌ها و حرف‌های محمود احمدی‌نژاد و حلقه یاران او قرار گرفت. ( اینجا )

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها