کد خبر: 16155
تاریخ انتشار :

حمله ی مرسی به ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که امروز محمد مرسی رئیس جمهور مصر، ایران را از تهدید امنیتی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برحذر داشت، امارات متحده عربی از کشف شبکه مخفی وابسته به «سران اخوان المسلمین مصر»در این کشور خبرداد که توسط این گروه برای تغییر رژیم در کشورهای عربی در حال تعلیم بودند.

به گزارش نامه به نقل از انتخاب ، محمد مرسی رییس جمهور مصر به تعهد خود بر امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد. وی در این زمینه عنوان کرد، قاهره هیچگونه تهدید امنیتی علیه هیچ کشور عربی را تحمل نخواهد کرد.

این ادعاهای محمد مرسی در حالی است که امروز امارات متحده عربی اعلام کرد یک شبکه پنهانی وابسته به اخوان المسلمین مصر را شناسایی و متلاشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کونا، خبرگزاری رسمی دولت کویت، محمد مرسی طی دیداری با برخی از روزنامه نگاران عرب در پاسخ به سوالی درمورد آنچه تهدید های امنیتی ایران نسبت به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفت:« مصر در ماه فوریه میزبان سازمان همکاری اسلامی خواهد بود و پیام شفاف خود را در این کنفرانس خواهد فرستاد که هیچگونه تهدیدی علیه هیچ کشوری نباید وجود داشته باشد.

بنا بر برخی از گزارش ها محمد مرسی در نظر دارد تا پیشنهاد ناتوی عربی را به زودی به کشورهای عرب منطقه ارایه دهد.

محمد مرسی در این نشست، با تاکید بر حس برادری و منافع مشترک بین اعراب عنوان کرد: «ما میخواهیم که کشورهای عرب به ثبات فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی برسند.»

محمد مرسی طی چند ماه گذشته بارها بر ادعاهای کشورهای عرب جنوب خلیج فارس پیرامون سه جزیره ایرانی این منطقه را تکرار کرده است.

با این وجود، امروز روزنامه الخلیج، چاپ دوبی نوشت: بیش از ده نفر که با رهبری اخوان المسلین مصر در ارتباط بوده اند در این کشور دستگیر شده اند.

بنا به نوشته این روزنامه چاپ امارات، منابع دولتی دراین زمینه عنوان کرده اند، این شبکه مبالغ هنگفت پول جمع آوری می کرده و به طور غیر قانونی برای «سازمان مادر» در مصر می فرستاده است، علاوه بر این، اعضای شبکه ، اطلاعات محرمانه ای مربوط به امور دفاعی این کشور به دست آورده بودند.

این روزنامه همچنین عنوان کرده است:« اخوان المسلمین مصر برای اعضای این شبکه درس ها و کنفرانس هایی درباره شیوه تغییر رژیم در کشورهای عرب برگزار کرده بودند.»

تا کنون هیچ مقام رسمی و یا دولتی مصر این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.

طی سال گذشته دولت امارات چندین بار اعلام کرده که توانسته است شبکه گروه هایی تروریستی را در این کشور منهدم کند اما این اولین بار است که این کشور حزب دولت مستقر مصر را متهم به دخالت و اعمال خلاف قانون در کشور خود میکند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها