کد خبر: 16156
تاریخ انتشار :

حمله به زائران حسینی در عراق ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از الجزیره، یک مقام آگاه در پلیس استان بابل عراق اعلام کرد که خودروی پارک شده در منطقه المحاویل واقع در شمال بابل منفجر شد که در پی آن چندین نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

این منبع در ادامه افزود: خودروهای اورژانس به سرعت خود را به منطقه انفجار رساندند تا مصدومان را به بیمارستان منتقل کنند. نیروهای امنیتی نیز به سرعت در محل مورد نظر مستقر شدند.

شبکه العالم نیز از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در انفجار این خودروی بمب‌گذاری شده که گفته می‌شود در مسیر زائران حسینی پارک شده بود، خبرداد.

این در حالی است که در سلسله اتفجارهای روز دوشنبه در استان شیعه نشین عراق نیز بیش از 60 نفر از جمله محافظ استاندار «حله» نیز کشته و زخمی شدند.چ

از سوی دیگر بحران سیاسی در عراق در حال شدت می‌گیرد که «نوری المالکی» نخست‌وزیر این کشور خواستار آن شد که معترضان آلت دست دیگران شوند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در نجف به نوری مالکی، نخست وزیر عراق نسبت به شکل گیری «بهار عراقی» همانند انقلاب‌هایی که در کشورهای عربی شکل گرفت، هشدار داد.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: نوری مالکی باید بداند که دولت عراق صرفا متشکل از اهل تشیع نیست و عراق دولتی برای تمام بخش‌های جامعه از جمله شیعه، سنی، کرد، ترکمن، مسیحی و صابئی است.

وی از نوری مالکی خواست تا برای سازندگی عراق فرصت را در اختیار شریکان سیاسی قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها