کد خبر: 16233
تاریخ انتشار :

کدام فیلم بیشترین شانس دریافت جایزه اسکار را دارد؟

کدام فیلم بیشترین شانس دریافت جایزه اسکار را دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، امروز سوم ژانویه است. در این روز یا حتی چند روز قبل‌ترش، آکادمی فیلم آمریکا که مسئول برگزاری جایزه‌ی اسکار است، اسامی نامزدهای این جایزه را اعلام کرده بود. امسال اما انگار تغییری در سیستم الکترونیکی رای‌گیری از اعضای چند هزار نفری این آکادمی ایجاد شده. این تغییر هم حسابی مسئولان برگزاری را به دردسر انداخته چون هنوز که هنوز است نتواستند رای همه‌ی اعضا را جمع‌آوری و نامزدها را اعلام کنند. آن‌ها هم تصمیم گرفته‌اند پایان رای‌گیری را تا روز چهارم ژانویه به تعویق بیندازند، به این امید که تا آن روز همه‌ی اعضا رای‌های‌شان را صحیح و سالم به آکادمی اعلام کرده باشند.

علاوه بر این، همان مسئولان اعلام کردند امسال احتمالا برای اولین‌بار در طی سالیان، نظر اعضای آکادمی که همگی از دست‌اندرکاران صنعت فیلم‌سازی در آمریکا و جهانند، به نظر مردم که سینما می‌روند و فیلم‌ها را در سینما می‌بینند، نزدیک باشد. حدس و گمان‌ها و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فیلم‌های زیر به ترتیب شانس برنده‌ شدن چندین جایزه اسکار را در شب طلایی سینما خواهند داشت:

لینکولن: باوجود مدت زمان طولانی فیلم که حدود دو ساعت و نیم است، روایت اسپیلبرگ از لینکولن و بازی خیره‌‌کننده دنیل دی‌لوئیس، تا این‌جای کار که هم در گیشه و هم در جلب نظر منتقدان و صاحب‌نظران خیلی موفق بوده است.

آرگو: این فیلم که بازیگری و فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی‌اش به عهده‌ بن افلک، حتی پیش از اکران هم سروصدای زیادی به پا کرده بود. افلک در حوزه‌ بازیگری البته موفقیت چندانی نداشته اما تا به‌حال یک بار برنده جایزه‌ اسکار فیلم‌نامه‌نویسی شده است.

بینوایان: بینوایان که از دیروز تا همین الان جای «جنگو آن‌چیند» را در رده‌ دوم فروش گیشه گرفته، به‌خاطر فهرست بلندبالای بازیگرانش و موزیکال بودنش، احتمال نامزد شدنش برای بهترین فیلم سال تا این لحظه که زیاد است.

جنگو آن‌چیند: فیلم جدید تارانتینو گردوخاک زیادی به پا کرده. این فیلم هم بازیگران بزرگی را به خود می‌بیند و باتوجه به نام کارگردان و البته فیلم‌نامه‌ خیره‌کننده‌اش، یکی از نامزدهای احتمالی بهترین فیلم سال است. تارانتینو تقریبا در هر سالی که فیلم ساخته، در اسکار موفق بوده، حداقل در حوزه‌ کاندید شدن برای جایزه‌ بهترین فیلم سال.

زندگی پای، به کارگردانی انگ لی، زیرو دارک ترتی به کارگردانی کاترین بیگولو که جعبه غم را هم دو سال پیش ساخته بود و جایزه‌ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرده بود و فیلم دفتر بازی نقره‌ای به کارگردانی دیوید راسل از دیگر شانس‌های نامزد شدن برای بهترین فیلم سال به حساب می‌آیند که همگی در گیشه فروش خوبی داشته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها