کد خبر: 16289
تاریخ انتشار :

مایلی‌کهن: به پرسپولیس مدیون هستم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از برنا، محمد مایلی‌کهن سرمربی تیم فوتبال گهر دورود در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس، ابتدا با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و هم‌چنین تبریک سال نو میلادی، درباره‌ بازی فردا (جمعه) اظهار کرد: من سال‌های زیادی را در پرسپولیس سپری کرده‌ام و چه به عنوان بازیکن و چه مربی در این تیم حضور داشته‌ام. بنابراین فردا مقابل تیم خودم بازی خواهم کرد. من همیشه نسبت به این تیم احساس دین کرده‌ام؛ چون بهترین دوران ورزشی‌ام را در آن داشته‌ام.

وی ادامه داد: 10 سال قهرمان بلامنازع ایران با پرسپولیس بودیم و تنها 5-6 باخت را داشتیم. زمانی هم که مربی بودم قهرمان و نایب قهرمان مسابقات جام در جام آسیا شدیم. هیچ وقت هم نگفتم که پرسپولیس به من مدیون است بلکه ما به او دین داریم. همیشه هم سعی کرده‌ام زمانی که مقابل تیم خودم بازی می‌کنم روی نیمکت بنشینم و تیمم بهترین بازی را ارایه کند. فردا هم جدای از این موضوع نیست.

سرمربی گهر دورود هم‌چنین با بیان این‌که بازی سختی برابر پرسپولیس خواهد داشت، تاکید کرد: پرسپولیس روند حرکتی بهتری را در نیم‌فصل دوم داشته و نقاط ضعفش را با جذب چند بازیکن برطرف کرده است. هم‌چنین این تیم با انسان شریفی مثل یحیی گل‌محمدی بهتر شده است. من در مقاطعی به عنوان مربی در خدمتش بودم و به اعتقادم حق یحیی در تیم ملی بعد از رفتنم تضییع شد.

مایلی‌کهن در ادامه درباره‌ وضعیت باشگاه گهر نیز توضیح داد: ما علی‌رغم همه‌ی زحماتی که باشگاه و شخص آیت‌الله‌زاده می‌کشد کاستی‌هایی داریم. مدیران شب و روز دنبال منابع مالی هستند. به هر حال وضع فعلی اقتصاد کشور دشوار است. با این وجود در نیم‌فصل دوم شروع خوبی داشتیم و توانستیم بازی قبل را برابر راه آهنی که جزء سه - چهار تیم متمول لیگ است پیروز شویم. بیشترین سهم را در این پیروزی عزیزان استان لرستان و مخصوصا شهرستان دورود داشتند که انرژی مثبتی به تیم می‌دادند. به همین دلیل من جا دارد از آنها تشکر کنم و همچنین به بازیکنانی که با جانشان بازی می‌کنند خسته نباشید بگویم. در بازی فردا امیدوارم بازی خوبی ارایه دهیم و در کنار آن همیشه دنبال بازی جوانمردانه هم بوده‌ایم. محرومی هم مقابل پرسپولیس نداریم اما سه - چهار بازیکن مثل خودم سرما خورده‌اند که مشکل خاصی نیست.

وی هم‌چنین با اشاره به عدم میزبانی گهر در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر تصریح کرد: مطمئنا تیمی که بدون میزبانی و با 8-9 امتیاز نیم‌فصل اول را سپری کند با مشکل روبه‌رو خواهد بود اما ما با واقعیت‌ها دیر کنار می‌آییم. بالطبع اگر گهر می‌توانست در دورود بازی کند با این مشکلات مواجه نبود. من همیشه با واقعیت‌ها راحت برخورد می‌کنم و قصد سفسطه و بازی با الفاظ را ندارم. ما کارمان سخت است اما ناامید نیستیم. اگر به جدول دوره‌های قبل لیگ نگاه کنید سختی کارمان را احساس خواهید کرد. در دوره‌ی قبل سه تیم سقوط می‌کردند اما الان چهار تیم به صورت مستقیم و یک تیم هم به صورت حذفی سقوط می‌کند. با این حال ما اگر ناامید بودیم در دور برگشت هیچ امتیازی نمی‌گرفتیم.

سرمربی گهر هم‌چنین در پاسخ به اعتراض‌هایی که به بازنشستگی بهروان پس از دادن میزبانی به گهر می‌کنند، گفت: مگر گهر برای کدام کشور است؟ مگر فدراسیون نهاد دولتی است؟ بازنشستگی ربطی به نهاد غیردولتی ندارد و بیشتر فدراسیونی‌ها بازنشسته هستند. شاید هم خود آقای بهروان خسته شده است اما من تناقض‌هایی در رفتار بعضی‌ها می‌بینم. بعضی‌ها با کلمات نسنجیده و وقیحانه صحبت می‌کنند؛ در حالی که هیچ برخوردی با آنها نمی‌شود. مشکل فدراسیون ما هم همین است. فدراسیون باید در رابطه با نقض قوانین به صورت یکنواخت با افراد برخورد و به جایگاه آنها توجه نکند. بعضی‌ها خواستند ساختمان لیگ و فدراسیون را سر ریسش خراب کنند اما برخوردی ندیدیم. این در حالی است که من در یک برنامه‌ی ورزشی صحبتی کردم و کمیته انضباطی با من برخورد کرد اما در آن موقع من هیچ پستی نداشتم. کسی که قانون را زیر پا می‌گذارد باید جریمه شود. بهروان هم زحمت کشیده و پیشرفت‌های خوبی داشته و او نباید خودش کوتاه بیاید. اگر قرار است کسی او را عزل کند این مجمع است نه نهادهای دولتی دیگر!

مایلی‌کهن در پایان درباره‌ی نبود نام کارلوس کی‌روش در فهرست برترین مربیان جهان اظهار کرد: این لیست به گونه‌ای تایید عدم موفقیت تیم ملی و در راسش سرمربی آن می‌باشد. با این نتایج هیچ پرسشی از او نیست. تیم ملی جدای این‌که خوب بازی نمی‌کند می‌بازد و کی‌روش می‌تواند پاسخگو باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها