کد خبر: 16355
تاریخ انتشار :

پرویز پرستویی: شورای صنفی نمایش از آمریکا یاد گرفته‌ است/ بر سر ما منت نگذارید

پرویز پرستویی: شورای صنفی نمایش از آمریکا یاد گرفته‌ است/ بر سر ما منت نگذارید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، اکران فیلم در ماه‌های اخیر با مشکلات بسیاری همراه بوده است. فیلم‌های تحریمی حوزه هنری را که نادیده بگیریم، سایر فیلم‌های ساخته شده نیز با مشکل اکران دست و پنجه نرم می‌کنند تا جایی که فیلمی چون «پله آخر» در نهایت اکران نشد و «من و زیبا» روز چهارشنبه مجوز اکران خود را گرفت.

«من و زیبا» که اکرانش در سینمای آزادی به دلایل مشکلات بوجود آمده برای این سینما به حالت تعلیق درآمده بود، قرار بود به سرگروهی سینما فرهنگ اکران شود که مخالفت عوامل فیلم با این موضوع باعث شد زمان اکران آن یک هفته به تعویق بیفتد تا در نهایت شورای صنفی نمایش رضایت داد و حواله اکران را به سینما آزادی دهد. «پرویز پرستویی»، بازیگر و سرمایه‌گذار این فیلم در گفت‌وگو با ایسنا درباره اکران این فیلم و صحبت‌های شورای صنفی سخنانی گفته است. آنچه در زیر می‌آید بخشی از این گفت‌وگو است:

  • به سهم خودم دیگر اکران شدن یا نشدن این فیلم برایم اهمیتی ندارد. اگر مجوز اکران این فیلم را صادر کردند لطفی در حق صاحبان و فیلم «من و زیبا» نکرده‌اند چرا که نوش‌دارویی بعد از مرگ سهراب است.
  • اصلا این فیلم مناسبتی نیست که بخواهند به بهانه‌ی اربعین اکرانش کنند. «من و زیبا» فیلمی اجتماعی و به روز است و می‌توان نام عاشورایی مدرن را بر آن گذاشت.
  • ملت ایران یک تحریم بزرگ را از جانب دولت آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها تحمل می‌کنند. ظاهرا شورای صنفی نمایش هم از آنها یاد گرفته‌اند و سینماها را تحریم می‌کنند. پس چه فرقی بین ما و آنها هست؟! فیلم «من و زیبا» و خیلی از فیلم‌های دیگر قربانی این سیاست‌ها شد. در صورتیکه باید کمک می‌شد این فیلم زودتر از این‌ها به نمایش درمی‌آمد و حالا که کار از کار گذشته منت سر ما نگذارید که به خاطر اربعین این فیلم را اکران می‌کنید. متاسفانه باید بگویم اگر شما به اربعین اعتقاد داشتید حق بچه مسلمان‌ها را تضیع نمی‌کردید.
  • یک ماه پیش از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کردم فیلم «خرس» را ببینند و اگر چنانچه فیلم مغایر با ارزش‌هایی است که دم می‌زنیم، حاضریم آن را بسوزانیم ولی هنوز جوابی نگرفته‌ایم. چرا باید نمایش این فیلم برای غربی‌ها مجاز باشد اما برای مردم خودمان نه؟
  • کار به جایی رسیده که همه درباره‌ی سینما نظر می‌دهند. ضمن اینکه دیگر تماشاگری نداریم که بخواهیم برایش فیلم نشان دهیم، ما مدام در حال شکنجه دادن سینما هستیم.
  • من با عشق و نیت دیگری دو فیلم «خرس» و «من و زیبا» را کار کردم و معتقد بودم، کار ارزشی کرده‌ام ولی متاسفانه مسئولین ارزشی قائل نشدند که هیچ، حتی برای اکران «من و زیبا» منت هم بر سرمان می‌گذارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها