کد خبر: 16438
تاریخ انتشار :

ادامه اعتراضات ضددولتی مردم عراق در «جمعه مقاومت»

ادامه اعتراضات ضددولتی مردم عراق در «جمعه مقاومت»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از الجزیره، مردم عراق امروز -جمعه- در استان انبار و دیگر استان‌های این کشور پس از شرکت در نماز جمعه تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند و با نامیدن امروز جمعه به نام «جمعه مقاومت» خواستار آزادی زندانیان سیاسی و پایان یافتن سیاست‌های فرقه‌ای دولت این کشور شدند.

این اعتراضات به طور گسترده از دو هفته گذشته و از استان انبار آغاز شد که طی آن مردم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

این در حالی است که «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق با هشدار نسبت به توطئه‌های خارجی در این کشور، خود خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شده بود.

بر همین اساس، دولت عراق روز پنجشنبه 14 زندانی زن را با هدف پایان تنش‌ها در این کشور آزاد کرد.

از سوی دیگر، دفتر نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به وجود طرح‌هایی از سوی گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن تظاهرکنندگان در استان سنی نشین الانبار هشدار داد.

در این بیانیه که صبح امروز (جمعه) صادر شد آمده است: دستگاه‌های امنیتی مطلع شده‌اند که گروه‌های تروریستی مسلح طرح‌هایی را برای ورود به مناطقی که تظاهرکنندگان در الفلوجه و الانبار در آنها تجمع می‌کنند در دست اجرا دارند تا بدین وسیله اقدامات تروریستی مسلحانه‌ای را علیه تظاهرکنندگان انجام دهند.

دفتر نخست وزیری عراق همچنین اعلام کرد: نیروهای مسلح، ارتش و پلیس همه اقدامات لازم برای تامین امنیت جانی تظاهرکنندگان در برابر نقشه‌های القاعده و حزب بعث را اتخاذ خواهند کرد.

در همین حال، مجلس اعلی اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: المالکی باید برای ایجاد وحدت میان رهبران سیاسی جهت حل و فصل بحران سیاسی موجود و نیز حل مشکلات داخلی به شیوه‌ای حکیمانه و سیاسی تلاش کند.

در بیانیه مجلس اعلی اسلامی عراق که پس از دیدار مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با رهبران این مجلس صادر شد آمده است: مقتدی صدر در این دیدار بر لزوم حل و فصل مشکلات داخلی کشور توسط نوری المالکی و به شیوه‌ای متمدنانه و با زبان سیاسی تاکید کرد.

مجلس اعلی اسلامی عراق تاکید کرد: المالکی باید برای ایجاد وحدت میان رهبران سیاسی جهت حل و فصل بحران موجود و نیز حل مشکلات داخلی به شیوه‌ای حکیمانه و سیاسی تلاش کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها