کد خبر: 16469
تاریخ انتشار :

عنوان «دوره اول متوسطه اول» به جای «راهنمایی»

آموزش‌و‌پرورش به‌جای حل مشکلات پایه ششم،عنوان عوض بدل می‌کند

آموزش‌و‌پرورش به‌جای حل مشکلات پایه ششم،عنوان عوض بدل می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرنگار نامه،‌ گویی این همان جاست که این بیت سعدی علیه الرحمه مصداق پیدا می‌کند که «خانه از پاى بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است»

معلمان پایه ششم ابتدایی برای تدریس برخی از دروس جدید مانند تحقیق با مشکل جدی مواجه هستند اما تنها پاسخ آموزش و پرورش تاکنون این بوده که معلمان کتاب راهنمای دروس را به خوبی مطالعه نکرده‌اند به همین دلیل با مشکل مواجه شده‌اند.

این در حالی است که کلاس‌های راهنمای معلمان که پنج‌شنبه‌ها برگزار می‌شود از معلم هزینه می‌گیرد و برخی معلمان در این کلاس‌ها شرکت نمی‌کنند.

اما چند نفر از معلمانی که در کلاس فوق‌العاده شرکت کرده‌اند نیز به خبرنگار نامه گفته‌اند که با حضور در این کلاس‌ها نیز مشکلشان رفع نشده است.

این معلمان معتقدند کتاب‌هایی که به‌ اول راهنمایی سابق و پایه ششم فعلی اضافه شده‌اند، نامفهموم نوشته شده‌‌اند.

در شرایطی که معلمان و دانش آموزان پایه ششم ابتدایی با مشکلات عجیب و غریبی مواجه هستند، مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی آموزش و پرورش از جایگزینی عنوان "دوره اول متوسطه اول" به جای "راهنمایی" روی جلد کتاب‌های سال 92 خبر می‌دهد. به گفته او به جای عنوان راهنمایی، دوره اول متوسطه اول روی جلد کتابها چاپ می‌شود. به نظر می‌رسد انتشار عنوان متوسطه روی کتاب آنچنان موضوع مهمی نیست که اساسا ارزش خبری داشته باشد. این کار از همین امسال که نظام 6-3-3 شروع به کار کرد باید انجام می‌شد که فعلا به سال اینده موکول شده‌است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها