کد خبر: 16643
تاریخ انتشار :

مطالبی که از گزارش یک مرگ مشکوک حذف شد/ مطهری: ستار بهشتی بدون حکم قضایی دستگیر شده بود

مطالبی که از گزارش یک مرگ مشکوک حذف شد/ مطهری: ستار بهشتی بدون حکم قضایی دستگیر شده بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه قرائت گزارش پرونده مرگ مشکوک ستار بهشتی، وبلاگ نویس رباط کریمی که قرار بود در دستور کار دو هفته قبل مجلس شورای اسلامی باشد، امروز در صحن علنی قرائت شد. روز گذشته مهدی دواتگری، مسئول پیگیری این پرونده گفته بود که علت تأخیر در قرائت این گزارش اصلاحات مجدد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و حذف یک پاراگراف از این گزارش بوده است.

همین یک پاراگراف امروز در صحن علنی موضوع حواشی متعددی پیرامون قرائت گزارش پرونده مرگ ستار بهشتی قرار گرفت.

امروز بعد از قرائت این گزارش علی مطهری در تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی گفت: جا دارد که از کمیسیون امنیت ملی، مجلس و آقای دواتگری برای تهیه گزارش فوت ستار بهشتی تقدیر و تشکر داشته باشیم، اما آن پاراگرافی که مورد نظر بود در گزارش وجود نداشت.

وی افزود: در ملاقاتی که بنده با خانواده ستار بهشتی داشتم، خواهر و مادرش به من گفتند که در زمان دستگیری ستار، مأموران حکم قضایی نداشتند و وقتی که ما از آنها حکم خواستیم با نشان دادن اسلحه ستار را دستگیر کردند و این در حالی است که در گزارش آمده بود که دستگیری ستار با حکم قضایی صورت گرفته است.

لاریجانی خطاب به مطهری گفت: این طور نمی‌شود که چون خواهر و مادرش گفته‌اند حکم قضایی وجود نداشته ما به آن استناد کنیم.

مطهری هم در پاسخ به لاریجانی گفت: البته خودم هم در این زمینه تحقیق کرده‌ام.

اظهار نظرهای فردی درباره گزارش مربوط به فوت ستار بهشتی

مهدی کوچک‌زاده در تذکری با اشاره به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره فوت ستار بهشتی گفت: متأسفانه کسی که از طرف این کمیسیون مأموریت داشته درباره فوت ستار بهشتی تحقیق و اطلاعاتی را جمع‌آوری کند، در مصاحبه‌ای که در برخی رسانه‌ها منعکس شده، گفته که گزارش کمیسیون امنیت ملی با حذف یک پاراگراف، قرائت می‌شود.

وی افزود: این سخن موجهی نیست که آقای دواتگری مطرح کرده است، وقتی گزارش از ابتدا شروع به جمع‌آوری می‌شود، قطعا نواقص متن اولیه رفع و همچنین اضافات آن جمع می‌شود.

کوچک‌زاده با بیان اینکه آقای دواتگری حق اظهارنظر فردی در این زمینه ندارد، تصریح کرد: با این سخنان تمام این گزارش زیر سؤال می‌رود و یکی از مراتب حفظ شأن مجلس این است که افراد حق اظهار نظر فردی درباره موضوعی ندارند و باید هیئت رئیسه اعلام کند که آقای دواتگری در این باره، نظر فردی خود را مطرح کرده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در خصوص تذکر کوچک‌زاده گفت: گزارش را باید کمیسیون مربوطه تقدیم هیئت رئیسه کند، آنچه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، گزارش کمیسیون است، بنابراین اصل و متن کار گزارش ارائه شده توسط کمیسیون مربوطه است.

قرائت گزارش فوت ستار بهشتی بدون نظرخواهی از اعضای کمیسیون امنیت ملی

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در تذکری با استناد به ماده 11 آئین‌نامه داخلی نسبت به قرائت گزارش کمیسیون متبوعش در زمینه فوت ستار بهشتی پیش از نظرخواهی از اعضای کمیسیون، انتقاد کرد.

وی افزود: اصل بر این بود که پس از تهیه گزارش مذکور ابتدا گزارش در کمیسیون قرائت شود و نظر اعضای کمیسیون نیز اخذ شود، نه اینکه صرفا یک نفر گزارش را تهیه کند و در کمیسیون نظرخواهی نشود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: این گزارش با امضای آقای بروجردی رئیس کمیسیون رسما تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

در این جلسه همچنین عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری با بیان اینکه خانواده واحد بنیادین جامعه است، گفت: همه تلاش‌ها باید بر پایه اخلاق اسلامی و استواری خانواده انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رشد جمعیت در کشور ما با شیب ملایم انجام می‌شود، بنابراین برای تسهیل ازدواج جوانان تدابیری اندیشیده شود، چراکه هم اکنون جوانان ما برای دریافت وام ازدواج نیز با مشکل مواجه هستند.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به عزیزی گفت: تذکر شما باید راجع به دستور جلسه باشد و بهتر است با بیان چنین تذکراتی از بحث خارج نشویم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها