کد خبر: 16659
تاریخ انتشار :

طرح دائمی زوج و فردخودروها از درب منزل تصویب نشد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از پانا ،محمدرضا محمودی در خصوص احتمال طرح دائمی زوج و فرد خودروها از درب منازل، اظهار کرد: این طرح دو سال پیش برای نخستین بار پیشنهاد شد و به مدت یک ماه نیز به اجرا درآمد و مردم نیز همکاری های خوبی در این زمینه از خود نشان دادند اما پس از آن این پیشنهاد با استقبال رو به رو نشد و به هر دلیلی مسئولان ذیربط مایل به اجرای دائمی طرح زوج و فرد خودروها از درب منازل نبودند.

معاون عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: در واقع این پیشنهاد در سال 89 به شورای عالی ترافیک ارائه شد اما مورد تصویب قرار نگرفت و در حال حاضر تنها می توان در مواقع ضروری و در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و زمانی که میزان غلظت آلاینده ها در پایتخت به وضعیت هشدار می رسد و با پدیده اینورژن ( وارونگی هوا ) این طرح را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در مخالفت این طرح عنوان شد، افزایش تعداد خودروها بود و منتقدان طرح دائمی زوج و فرد خودروها از درب منازل معتقدند که با اجرای این طرح شمار زیادی از شهروندان اقدام به خرید دو خودرو با پلاک های زوج و فرد می کنند و همین امر سبب افزایش خودرو می شود. محمودی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این طرح را به تصویب برسانیم باید نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب برسانند که هر خانواده در تهران به شکل محله ای و یا شخصی تنها دارای یک نوع پلاک باشد. بدین ترتیب که ساکنان هر محله تنها دارای خودروهایی با پلاک فقط زوج و یا فقط فرد باشند و همچنین هر شخصی که هر تعداد خودرو خریداری کند همه آن ها با پلاک زوج و یا فرد به وی ارائه شود که البته این ها نیز دارای ساختارهای پیچیده ای است اما اگر تبدیل به قانون شود و افزایش تعداد خودرو نداشته باشیم می توان این طرح را به اجرا در آورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها