کد خبر: 16689
تاریخ انتشار :

ابوترابی‌فرد: تربیت انسان عالم و عادل دغدغه آیت‌الله آقامجتبی تهرانی بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه حجت‌الاسلام سید‌محمد حسین ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله آقامجتبی تهرانی اظهار داشت: لازم می‌دانم از مردم شریف تهران در بزرگداشت پیکر آن فقید و مجالس تحریم او به طور ویژه تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی افزود: مردم تهران نشان دادند که پیوند استوار و برآمده از معرفت دینی با علما و روحانیان و فقها و شخصیت‌های برجسته اهل تشییع داشته و دارند و همین پیوند ناگسستنی و استوار، رمز افتخار امروز و فردای امت اسلام است.

نایب رئیس اول مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بنده افتخار داشتم در آغاز دهه 50 محضر این عالم بزرگوار حضور یابم، بیش از 40 سال اندوخته‌های علمی، فقهی و معرفتی خود را با الهام از آموزه‌های قرآن کریم، در خدمت مردم شریف تهران و کشور قرار داد و به عنوان یک شاگرد برجسته کرسی درس فقه و اصول امام بزرگوار و یک شاگرد تربیت یافته در مدرسه‌ سیاسی و اخلاقی امام با هم وجود و اعتقاد به راه و اندیشه و آرمان‌های امام، بیش از 40 سال تلاش کرد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در آغاز دهه 50، آن بزرگوار برای تبیین نظریه فقهی و سیاسی امام، روحانیانی را به مناطق مختلف کشور اعزام می‌کرد، روحانیانی که به امام و راه ایشان اعتقاد داشتند و معمولا توسط ساواک مورد تهدید قرار می‌گرفتند.

نایب رئیس اول مجلس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: با کرسی درس اخلاق و تفسیر، به تربیت نیروهای عالم برای انجام وظیفه در خدمت اسلام و انقلاب تلاش کردند و آیت‌الله آقامجتبی تهرانی به معنای واقعی کلمه یک شخصیت دینی بود که از مدرسه و کرسی درس و مسجد برای تربیت انسان‌ها به شایستگی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: تربیت انسان عالم و عادل دغدغه آیت‌الله آقامجتبی تهرانی بود و همت خود را برای مبارزه با جهل علمی و ذلالت علمی و تربیت انسان عادل مصرف کرد و در این راه یکی از پیشگامان و پیش‌غراولان تربیت نیروی انسانی صالح بود.

ابوترابی‌فرد در پایان از خداوند متعال خواست که بر درجات آن فقید بزرگوار بیفزاید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها