کد خبر: 16690
تاریخ انتشار :

وقتی فعالیت وزارت ارشاد نویسندگان را دلزده می‌کند

وقتی فعالیت وزارت ارشاد نویسندگان را دلزده می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نصرالله قادری، درباره مشکلات حوزه نشر به خبرنگار «نامه» گفت: افزایش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر بیشترین تاثیر منفی را بر حوزه نشر داشته است.

وی افزود: با افزایش قیمت کاغذ، قیمت محصولات و خدماتی چون جوهر، چاپ و غیره نیز افزایش می‌یابد و در نهایت این مخاطب است که در این پروسه متضرر شده و از ناشران دوری می‌گزیند.

قادری با تاکید بر کاهش تیراژ کتاب‌ها اظهار کرد: اگرچه مشکل کاغذ بسیار جدی است اما طولانی شدن مدت زمان دریافت پروانه انتشار یک کتاب از سوی وزارت ارشاد باعث دلزدگی فعالان می‌شود به نحوی که ناشر و نویسنده مدت‌های طولانی در صف اجازه انتشار معطل می‌مانند که این مسئله به خودی خود حذف تعدادی از فعالان را به دنبال خواهد داشت.

این فعال عرصه نشر در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره مکان فعلی نمایشگاه کتاب گفت: محل کنونی نمایشگاه بسیار مناسب است چرا که دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی چون مترو و پارکینگ مناسب مصلی زمینه لازم حضور مخاطب را فراهم می‌کند.

قادری تصریح کرد: شاید از نظر فضا مصلی کمی کوچک‌تر از نمایشگاه دائمی باشد اما این مشکل در اندازه‌ای نیست که نتوان نمایشگاه را در آن دایر کرد.

وی ادامه داد: کوچک به نظر آمدن فضای مصلی را می‌توان مربوط به نوع طراحی و چیدمان فضای آن دانست و چنانچه در این بخش تحولاتی ایجاد شود مشکلات کاهش می‌یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها