کد خبر: 16702
تاریخ انتشار :

اختلاف در میان اصلاح طلبان، قبل از برگزاری انتخابات/ آیا خاتمی می آید؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه لیبراسیون، در بخش بین الملل خود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران را به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سال ٢٠١٣ در نظر گرفته است.

به گزارش نامه به نقل از انتخاب ، تیتری که لیبراسیون برای مطلب خود درباره ایران انتخاب کرده این است: «اختلاف در میان اصلاح طلبان، قبل از برگزاری انتخابات».

لیبراسیون، با اعلام این خبر که قرار است دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری ایران در شانزدهم ژوئن ٢٠١٣ برگزار شود، به شرح وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ١٣٨٨ می پردازد.

لیبراسیون همچنین به حصر میرحسین موسوی، و مهدی کروبی اشاره می کند و می‌نویسد که این دو از ١٤ فوریه ٢٠١١ تا کنون در خانه‌های خود تحت نظر هستند.

به نوشته این روزنامه، موسوی و کروبی دیگر نمی توانند به عنوان نامزد مقام ریاست جمهوری ایران در انتخابات بعدی حضور داشته باشند. چرا که بسیاری از داخل حکومت، آنها را به عنوان «سران فتنه» می شناسند.

سپس لیبراسیون، اضافه می کند که در جبهه اصلاح طلبان، خطر اختلاف برای انتخابات بعدی وجود دارد. برخی از اصلاح طلبان ایران خواهان عدم شرکت در انتخابات هستند و برخی چنین عقیده ای ندارند. همچنین گاهی در تهران از کاندیداتوری محمد خاتمی- رییس جمهور پیشین ایران و یکی از چهره های اصلاح طلب، حرف زده می شود. با این حال اکنون هیچ کس به طور رسمی اعلام آمادگی و نامزدی خود را اعلام نکرده است.

روزنامه لیبراسیون سپس به جبهه اصولگرایان می پردازد و با اشاره به محمدباقر قالیباف، می نویسد: شهردار تهران تمایل خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران پنهان نکرده است.

این روزنامه به مورد مشایی نیز به عنوان نزدیکترین چهره به احمدی نژاد و وارث احتمالی او اشاره می کند و از اختلاف میان مشایی و اصولگرایان، می نویسد.

همچنین لیبراسیون، از علی اکبر ولایتی، که ١٧ سال به عنوان وزیر امورخارجه ایران فعالیت می کرده، و اکنون از مشاوران عالی رهبر جمهوری اسلامی است، به عنوان دیگر نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران نام می‌برد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها