کد خبر: 25208
تاریخ انتشار :

نشست جلوگیری از حذف کشتی از المپیک به میزبانی ایران برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از فارس ، در این مراسم محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک، حجت‌الله خطیب و حسن رنگرز سرپرست و نایب رئیس فدراسیون کشتی، نمایندگان 12 کشور حاضر در جام جهانی به گفت‌وگو و تبادل نظر در مورد راه‌های جلوگیری از حذف کشتی از المپیک پرداختند.

خطیب در ابتدای این نشست که در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به تیم‌های حاضر، این نشست را فرصتی برای گفت و گو و نشان‌دادن اتحاد کشورهای صاحب کشتی دانست و ابراز امیدواری کرد این اتحاد کم سابقه بتواند نظر IOC را برگرداند.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت تمامی مقامات دولت و مجلس ایران و به پشتوانه حمایت مردم و تماشاگران کشتی تلاش می کنیم تا جلوی حذف کشتی از المپیک گرفته شود.

علی‌آبادی نیز با اشاره به پیشینه تاریخی کشتی، از حضور مسئولان کشتی کشورهای صاحب قدرت قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا با ادامه چنین مجامعی کشتی به المپیک بازگردد.

وی با اشاره به تلاش گسترده ایران برای حفظ کشتی در المپیک گفت: در شرایط خاصی قرار داریم و باید با اتحاد با هم جلوی حذف کشتی از المپیک را بگیریم.

در ادامه این نشست هه‌‌گه‌ دوش عضو مجارستانی هیئت رئیسه فیلا در سخنانی خواستار حمایت همه جانبه کشورهای صاحب کشتی از این رشته قدیمی شد.

رئیس فدراسیون کشتی مجارستان ادامه داد: ما همه با هم یک زبان داریم و آن زبان کشتی است و با پافشاری تمام تلاش خود را به کار می بریم تا کشتی از المپیک حذف نشود.

نماینده فیلا در جام‌ جهانی کشتی تهران خاطر نشان کرد: ما دو نشست مهم سن پترزبورگ و بوداپست را پیش رو داریم و باید با اتحاد با هم جلوی حذف کشتی از المپیک را بگیریم زیرا رشته ای که 26 کشور در آن صاحب مدال المپیک شده اند نباید از این مسابقات حذف شود.

وی در پایان با تبریک به ایران برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی گفت: کشتی‌گیران همه روی تشک تلاش می‌کنند تا پشت‌شان به تشک نخورد و ضربه فنی نشوند، ولی فردا در مراسم افتتاحیه جام جهانی کشتی آزاد، کشتی گیران برای نشان دادن اتحاد پیش از آغاز رقابت‌ها پشت‌ خود را به تشک خواهند زد و یک دقیقه سکوت جاری خواهد شد تا به این وسیله اعتراض خود را به حذف کشتی از المپیک نشان دهیم.

در این نشست نمایندگان 12 کشور حاضر در این رقابتها از جمله روسیه، آمریکا، ترکیه، آذربایجان و بلغارستان حضور داشتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها