کد خبر: 626840
تاریخ انتشار :

مسابقه سخنرانی تریبون، جایی برای آموختن، رقابت و شکوفایی استعدادها

مسابقه‌ای که با ایجاد شبیه‌سازی موقعیت‌های زندگی واقعی سعی می‌کند مهارت‌های ارتباطی شرکت‌کنندگان را افزایش دهد و در کنار آن استعدادهای این حوزه را نیز شکوفا نماید.

مسابقه سخنرانی تریبون، جایی برای آموختن، رقابت و شکوفایی استعدادها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که نزدیک به یک ارائه دانشگاهی یا سمینار باشید و ندانید چگونه در برابر مخاطبان ارائه دهید یا از ایده خود دفاع کنید! این تنها مشکل شما نیست، بلکه یکی از بزرگترین ترس‌های مردم دنیا یعنی ترس از صحبت در برابر جمع است. مسئله‌ای که اگر به آن نپردازیم می‌تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود و فرصت‌های زیادی را به خاطر آن از دست بدهیم.

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، هشت سال پیش تصمیم گرفتند با بهره‌مندی از تجربیات دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی مانند MIT در برگزاری مسابقات سخنرانی، اولین مسابقه سخنرانی کشوری را راه‌اندازی کنند یعنی مسابقه سخنرانی تریبون. مسابقه‌ای که با ایجاد شبیه‌سازی موقعیت‌های زندگی واقعی سعی می‌کند مهارت‌های ارتباطی شرکت‌کنندگان را افزایش دهد و در کنار آن استعدادهای این حوزه را نیز شکوفا نماید.

تریبون در هفت دوره گذشته خود هر ساله جمعیت زیادی را گرد هم آورده است (بیش از 1300 شرکت‌‎کننده در آخرین سال برگزاری) تا طی چند مرحله مسابقه، نفرات برتر به فینال راه پیدا کنند و در برابر جمعیت تماشاگران و داوران به ارائه سخنرانی بپردازند. از داوران فینال این مسابقه در سال‌های گذشته می‌توان به عادل فردوسی پور، رامبد جوان، رضا رشید پور، محمدرضا شهیدی فرد، نیما کرمی و... اشاره کرد.

3

مسابقه سخنرانی تریبون پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال برای هشتمین سال برگزار می‌گردد. امسال با رویکردی آموزشی‌تر و رقابتی‌تر. در این مسابقه شرکت‌کنندگان سه ماه اول را به گذراندن دوره آموزشی سه ماهه سخنوری و فن بیان می‌گذرانند. سپس طی سه مرحله رقابت (مانند بداهه‌پردازی و...) برای فینال انتخاب می‌شوند. اگر شما نیز علاقمند به حضور در این فرآیند جذاب هستید، به سایت Sokhanrani.org  مراجعه نمایید و در بزرگترین مسابقه سخنرانی کشور ثبت‌نام نمایید. ثبت‌نام این مسابقه از 14 تیر ماه آغاز شده و در مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها