کد خبر: 626992
تاریخ انتشار :

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طالبان نمی‌تواند افغانستان را به تصرف دربیاورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات را راهکار بحران افغانستان عنوان کرد و گفت: طالبان موفق نمی‌شود افغانستان را تصرف کند چون فرهنگ و موقعیت این کشور به گونه‌ای است که همه اقوام باید در قدرت شریک باشند.

طالبان نمی‌تواند افغانستان را به تصرف دربیاورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، فدا حسین مالکی، شرایط کنونی در افغانستان را فوق العاده شکننده خواند و گفت: سابقه نداشته که به این صورت شهرها از سوی طالبان تصرف شود و این تحولات مشکوک است.

سفیر پیشین ایران در افغانستان بیان کرد: انتظار از ارتش افغانستان اینگونه نیست که به راحتی شهرها را تخلیه و در اختیار طالبان بگذارد ولی اکنون بخش زیادی از خاک افغانستان در اختیار طالبان قرار دارد.

مالکی ادامه داد: هدف طالبان تصرف کامل افغانستان است اما آنها موفق نخواهند شد، زیرا فرهنگ و موقعیت افغانستان به گونه‌ای است که همه اقوام باید در قدرت شریک باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی کشورهای منطقه و همسایه خواستار حضور همه قومیت‌های اصلی در اداره و مدیریت افغانستان هستد.

وی یادآور شد: اقدامات آمریکا در دو دهه اخیر منجر به بروز بحران در افغانستان شد و بعد از ۲۰ سال حضور به شکل مفتضحانه و غیرمسوولانه این کشور را ترک کرده و پشت دولت این کشور را خالی کردند.

مالکی راهکار حل بحران افغانستان را تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات عنوان کرد و افزود: تشکیل اجلاس کشورهای همسایه و مذاکرات بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت مرکزی، طالبان و گروه‌های مختلف می‌تواند به حل بحران افغانستان کمک کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: طالبان به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند و باید برای ورود به عرصه قدرت از طریق سازوکار دموکراتیک اقدام کند نه با خشونت.

وی تاکید کرد: حفظ  تمامیت ارضی افغانستان برای جمهوری اسلامی مهم است و ملت افغانستان هم مهمتر از افراد و گروه‌هایی هستند که می‌خواهند به قدرت برسند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها