کد خبر: 627758
تاریخ انتشار :

تاکید ظریف و وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش بر لزوم تقویت روابط دوجانبه

شهریار عالم، وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش که به نمایندگی از دولت این کشور در مراسم تحلیف رییس جمهور اسلامی ایران شرکت کرده است ظهر امروز در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوعات روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

تاکید ظریف و وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش بر لزوم تقویت روابط دوجانبه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، ظریف در این دیدار با تشکر از دولت بنگلادش برای اعزام هیئت عالیرتبه این کشور به ریاست وزیر مشاور در امور خارجی در مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان و با مرور بر حوزه های مختلف روابط دو کشور در بخش‌های دوجانبه، چند جانبه و خصوصا همکاری ها در سازمان همکاری اسلامی و مواضع بنگلادش در خصوص موضوع فلسطین، از همکاری‌های هشت سال گذشته دولت بنگلادش در زمینه گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توجه ویژه دکتر رییسی، رییس جمهور کشورمان به روابط در حوزه های منطقه ای و همسایگان ابراز امیدواری کرد در دوره آینده، روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در مسیر گسترش هرچه بیشتر و با استفاده از روش های خلاقانه برای توسعه همکاری ها ادامه یابد.

شهریار عالم نیز در این دیدار با بر شمردن زمینه های قابل گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف دو جانبه و سایر همکاری ها، از تلاش هشت ساله ظریف در زمینه روابط دو کشور قدردانی کرد.

موضوعات مربوط به آوارگان روهینگیایی، همکاری های در OIC و پرواز مستقیم بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر بین دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها