کد خبر: 627799
تاریخ انتشار :

سفارت ایران : به هر گونه حمله پاسخ قاطع می دهیم

ایرنا- سفار ت ایران در صربستان در پاسخ قاطع و دندان شکنی به سفیر رژیم صهیونیستی در بلگراد درباره متهم کردن جمهوری اسلامی در حمله به کشتی "مرسر استریت" اعلام کرد: هرگونه اقدام ماجراجویانه و یا حمله و تعرض به منافع و اتباع کشورمان از سوی رژیم تل آویو و آمریکا در هر نقطه را پاسخ خواهیم داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، درپاسخ سفارت جمهوری اسلامی ایران به پیام سفیر رژیم صهیونیستی در بلگراد آمده است: تقویت صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس از جمله مهمترین اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بیشترین طول ساحل را در خلیج فارس و دریای عمان دارد، همواره از کشتیرانی آزاد در این منطقه حمایت کرده و عبور و مرور آزاد کشتی ها برای ما اهمیت بسیار دارد و در عین حال هر گونه اقدامات تروریستی و حمله  به کشتی های تجاری را محکوم می کنیم.

پیام سفارت کشورمان در صربستان افزود که رژیم صهیونیستی و آمریکا بدون ارائه دلایل متقن و مستند، جمهوری اسلامی ایران را در حمله به کشتی "مرسر استریت" متهم کرده اند. این اتهام ها  فاقد پشتوانه اطلاعات معتبر و تحقیقات مستقل و غیر قابل قبول است و ما این اتهام ها را بشدت  رد می کنیم و نسبت به هرگونه اقدام های ماجراجویانه توسل به زور و یا تهدید به توسل به زور از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید می کیم که به هر گونه حمله و تعرض به منافع ایران و اتباع جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه پاسخ خواهیم داد.

در ادامه این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران هرگونه دخالت در این حادثه را قویا رد کرده و ادعاهای مطرح شده را در خصوص دخالت ایران در این حادثه مغرضانه، بی اساس و غیر معتبر می داند.

« در جهان امروز کار بسیار آسانی است که کسی یا کشوری اقدام خرابکاری مرتکب شود و آن را متوجه کشوری دیگر کند. رژیم صهیونیستی بخصوص از زمانیکه دولت «جوزف بایدن» رویکرد جدیدی را در خصوص ایران و برجام نشان داده، تلاش زیادی را به منظور خرابکاری در این مسیر انجام داده است.

در بخشی دیگری از این پیام نوشته شده است: ما شاهد نوعی توطئه از سوی رژیم صهیونیستی برای تاثیر گذاری بر روند فعلی مذاکرات ایران و ۴+۱ در وین هستیم. بنابراین یکی از اهداف آنها خرابکاری در مسیر مذاکرات هسته ای و تعاملات خارجی خصوصا بعد از شروع به کار دولت جدید در ایران است.

«صهیونیست ها بارها بر این موضوع تاکید کرده و گفته اند که مانع توافق جدید هسته ای خواهند شد. ما بارها اعلام کرده ایم که حضور رژیم صهیونیستی در هر منطقه ای از جهان، موجب ناامنی و بی ثباتی در آن منطقه می شود. از زمان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین، تنش ها و بی ثباتی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان افزایش پیدا کرده است.»

این پیام ادامه داد که جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و امنیت در منطقه و کشتیرانی امن و آزاد و بی ضرردفاع کرده و دفاع می کند. اما متاسفانه حضور کشورهای خارجی با تسلیحات و تجهیزات نظامی و نفرات زیاد نه تنها امنیت ایجاد نکرده بلکه عامل اصلی ناامنی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان نیز شده است. برای ما جای تعجب دارد چرا این کشورهایی که ایران را متهم کرده اند، در هنگامی که علیه کشتی های تجاری ایران در خلیج فارس، دریای سرخ و آبهای آزاد حملات تروریستی رخ می دهد (بیش از ۱۱ بار) سکوت کرده و هیچ موضعی نمی گیرند و چرا کسی حمله به کشتی های ایرانی را محکوم نمی کند؟

«چرا هیچ کس در مواقعی که اسرائیل اقدام های تروریستی مانند ترور شهید فخری زاده با حمله به تاسیسات نطنز را انجام می دهد، هیچ موضعی اتخاذ نمی شود؟ این در حالی است که ایران نهایت خویشتن داری خود را در پاسخ دادن به تعرضات و حملات به اهداف و منافع ایرانی به نمایش گذاشته و آمریکا و غرب سکوت حمایت آمیزی از آن بعمل آورده اند.»

سفارت کشورمان در صربستان در پاسخ به ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی  یادآورشد که  باید بررسی کرد چه کسی از این حادثه و در این مقطع زمانی (همزمان با مذاکرات هسته ای و شروع به کار دولت جدید در ایران) سود می برد. بنابر این منطقی نیست که ایران در آستانه شروع به کار دولت جدید خود، دست به این اقدام هات زده باشد. این حادثه در آب های بین المللی رخ داده و جمهوری اسلامی ایران هم به دنبال آن است که چه کسی طراح آن بوده است.

پیام کتبی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان در پاسخ به اتهامات سفیر رژیم صهیونیستی در بلگراد در رسانه های خبری صربستان انعکاس گسترده ای داشت .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها