کد خبر: 627827
تاریخ انتشار :

هشدار؛ ویروس کلمبیایی هم آمد! + جزئیات ترسناک

گونه کلمبیایی که «بی621.1» نامیده می شود و در کلمبیا ظاهر شده است طی هفته های اخیر در آمریکا ثبت شده است اما موارد ابتلا به آن در اروپا بسیار اندک بودند.

هشدار؛ ویروس کلمبیایی هم آمد! + جزئیات ترسناک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا سرعت شیوع گونه کلمبیایی از دیگر گونه های کرونا بیشتر است یا نه. گونه کلمبیایی که «بی621.1» نامیده می شود و در کلمبیا ظاهر شده است طی هفته های اخیر در آمریکا ثبت شده است اما موارد ابتلا به آن در اروپا بسیار اندک بودند.

تیم متخصص ویروس شناسی در بلژیک اعلام کرد که گونه«کلمبیایی» ویروس کرونا باعث مرگ 7فرد مسن در یک خانه سالمندان در این کشور شده است.

«مارک فان رانست» ویروس شناس در دانشگاه «لوفین» که تحقیقاتی درباره گونه جدید که در این خانه سالمندان انجام داده است گفت که هفت نفر از سالمندان در شهر«زافینتیم» در همسایگی شهر بروکسل در اثر ابتلا به گونه جدید جان خود را از دست دادند. این افراد هشتاد و نود سال عمر داشتند و حال برخی از آن وخیم بوده است.

دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا سرعت شیوع گونه کلمبیایی از دیگر گونه ها بیشتر است یا نه. این گونه در حال حاضر حداقل یک درصد از موارد ابتلا به کرونا در بلژیک را شکل می دهد، در آمریکا 2 درصد و در ایالت «فلوریدا» در آمریکا بیش از 2 درصد را شکل می دهد.

بنابراین گزارش، گونه کلمبیایی که «بی621.1» نامیده می شود و در کلمبیا ظاهر شده است طی هفته های اخیر در آمریکا ثبت شده است اما موارد ابتلا به آن در اروپا بسیار اندک بودند.

منبع: جماران

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها