کد خبر: 627832
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ناصر ایمانی

بعید است دولت رئیسی برای شهردار شدن یک فرد قواعد را تغییر دهد

ناصر ایمانی: بهتر است اگر آقای رئیسی نفرات دیگری را مد نظر دارند از آنها استفاده کنند که مجلس هم در معرض تضعیف قرار نگیرد.

بعید است دولت رئیسی برای شهردار شدن یک فرد قواعد را تغییر دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: علیرضا زاکانی چند روز پیش در یک رأی‌گیری استمزاجی بیشترین رأی اعضای شورای شهر را آورد اما این همه ماجرا نیست و او با دو مانع اصلی برای شهردار شدن روبه‌رو است؛ نخست آنکه زاکانی باید تحصیلات مرتبط یا سه سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت شهری داشته باشد که ندارد و دوم آنکه او باید از نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی انصراف دهد. حالا یک خبری آمده است که گویا دولت رئیسی بنا دارد برای شهردار شدن یک شخص به نام زاکانی آیین‌نامه خود که به نوعی قانون محسوب می‌شود را تغییر دهد

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من از جزئیات آیین‌نامه درباره مدرک تحصیلی فردی که می‌خواهد شهردار شود اطلاع ندارم اما بسیار بعید می‌دانم که آقای رئیسی برای یک فرد خود را هزینه کند و آیین‌نامه را برای شهردار شدن آقای زاکانی تغییر دهد».

او ادامه داد: «یک نکته دیگر هم متعاقب بحث شهردار شدن آقای زاکانی مطرح است؛ آنکه در مجلس تعداد زیادی چهره موثر نداریم که حالا می‌بینیم یک‌به‌یکِ آنها از مجلس خارج می‌شوند. گویا علاوه بر آقای زاکانی که برای شهردارشدن از مجلس می‌رود، آقایان قاضی‌زاده، امیرآبادی فراهانی و ساداتی‌نژاد هم برای آنکه در دولت مسئولیتی بگیرند، می‌خواهند مجلس را رها کنند. اکنون آقای زاکانی مسئولیت مرکز پژوهش‌های مجلس را هم برعهده دارد و به هر حال مجلس بسیار مهم است و شایسته نیست برای منصب دیگری قوه مقننه رها شود و واقعا نمی‌دانم چنین رفت‌وآمدهایی چه ضرورتی دارد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «مردم نباید احساس کنند که شخصیت‌ها مسئولیت می‌گیرند تا آن مسئولیت را سکوی پرتاب خود به مسئولیت‌های بالاتر قرار دهند. مثلا فردی شهردار شود که بعدها رئیس‌جمهور شود یا عضو هیئت رئیسه شود که در دولت حضور یابد. این روش درست نیست و مردم احساس خوبی پیدا نمی‌کنند».

ایمانی در پایان گفت: «بهتر است اگر آقای رئیسی نفرات دیگری را مد نظر دارند از آنها استفاده کنند که مجلس هم در معرض تضعیف قرار نگیرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها