کد خبر: 627868
تاریخ انتشار :

بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد

آمریکا در تلاش برای تبرئه خود از نقش آفرینی‌هایش در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری، بمب افکن‌های «بی -۵۲» را برای مبارزه ادعایی با طالبان به افغانستان اعزام کرد.

بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از روزنامه تایمز، آمریکا بمب افکن های «بی -۵۲» خود را از یک پایگاه هوایی در قطر برای آنچه این کشور مدعی مبارزه با طالبان شده است، به افغانستان اعزام کرد.

بر اساس اعلام این روزنامه، این اقدام واشنگتن در تلاش برای توقف پیشروی های نیروهای طالبان در ۳ ولایت افغانستان به انجام رسیده است؛ قندهار، هرات و شهر لشکرگاه در ولایت هلمند.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اخیر اعلام کرده بود که طالبان مراکز ۴۱۹ منطقه را در افغانستان تصرف کرده است؛ اما دولت کابل آمارهای اعلامی را نادرست خوانده و آن ها را تکذیب کرده بود.

از سوی دیگر تا کنون سقوط مرکز ۲ ولایت نیمروز و جوزجان در افغانستان توسط طالبان تأیید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی‌های خود در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورده است.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها