کد خبر: 627916
تاریخ انتشار :

چرا هر چی سعی میکنی، زبانت خوب نمیشه؟

همه می تونین زبان انگلیسی رو یاد بگیرین، فقط یه اما و اگرهایی داره. با اکسیر تو این مقاله همراه بشین تا راه و چاهش رو نشونتون بدیم.

چرا هر چی سعی میکنی، زبانت خوب نمیشه؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همه ی ما وقتی یکی انگلیسی رو روان حرف میزنه، بهش غبطه میخوریم یا حس بدی به اسم حسادت بهمون دست میده. این حس بیشتر وقتی سراغتون می یاد که خودمون در حال یادگیری زبان باشیم. و شاید همش به این فکر کنیم: "من هم دارم به اندازه اون تلاش میکنم، ولی چرا به سطح اون نمی رسم."

به جای حسادت و غبطه، شما می تونین اون فرد رو برای خودتون الگو قرار بدین و ازش برای یادگیری الهام بگیرین. هر وقت نسبت به یکی که انگلیسی رو روان صحبت می کنه حسادت کردین یا غبطه خوردین، اون احساسات رو به انگیزه تبدیل کنین. همه می تونین زبان انگلیسی رو یاد بگیرین، فقط یه اما و اگرهایی داره. با اکسیر تو این مقاله همراه بشین تا راه و چاهش رو نشونتون بدیم.

 

یه برنامه منظم مطالعه داشته باش

شما به عنوان یه زبان آموز، باید یه بازه ی زمانی ثابت رو برای خودتون در نظر بگیرین و هرروز تو اون زمان مشخص مطالعه کنین. این آموزش می تونه به صورت شرکت تو کلاس زبان چه به صورت حضوری و یا کلاس آنلاین زبان انگلیسی باشه. این روزا به خاطر خیلی از مشکلات زندگی مثل نداشتن وقت کافی یا همه گیری بیماری کرونا، خیلیا تمایل به شرکت تو کلاس های حضوری رو ندارن، از این رو سعی می کنن از برنامه های آموزشی آنلاین یا خوداموز زبان انگلیسی بهره ببرن. هرچه قدر زودتر یه برنامه منظم تنظیم کنین، شانس موفقیتتون بیشتره. چون یادگیری یک زبان زمانبره و باید به اندازه کافی وقت بهش اختصاص داده بشه.

 

کلید موفقیت، تمرین منظمه، نه استعداد

جالبه بدونین که کلید موفقیت تو یادگیری زبان، داشتن تمرین منظم تو تمامی ساعات هفته است. شاید نشه نقش استعداد رو نادیده گرفت، ولی وقتی حرف از موفقیت می شه، استمرار تو تمرین بیشتر مورد توجهه. تمرین و تکرار مداوم، یکی از موارد اساسیِ دستیابی به هر مهارتیه و یادگیری زبان جدید هم مستثنی نیست. در واقع، اگر بخوایم علمی به موضوع نگاه کنیم، طبق تحقیقات خانم Carol Dweck (کارل دوک) مولف کتاب Mindset، درست نیست که بگیم من بلد نیستم؛ درست اینه که بگیم، "هنوز بلد نیستم". در واقع، برای یادگیری هرچیزی، باید یک مسیر عصبی توی مغز ما شکل بگیره. به همین سادگی. پس کسی که استعداد بهتری داره، در واقع از قبل یک مسیر عصبی نصبی براش شکل گرفته. شما با تکرار و تمرین، هی اون مسیر عصبی رو قوی تر می کنین.

 

تو خودت انگیزه، علاقه و اشتیاق ایجاد کن

یکی از اصلی ترین دلایلی که اکثریت تو یادگیری زبان به موفقیت نمی رسن، نداشتن انگیزه، علاقه و اشتیاقه. شما باید با هدف گذاری، به خودتون انگیزه بدین. یکی از راه های ایجاد انگیزه توجه به فرهنگ و رفتارهای مردم کشورهاییه که زبان انگلیسی زبان مادریشون هست. اینجوری شما تمایل بیشتری برای یادگیری زبان نشون خواهین داد.

 

رو همه ی مهارت ها تمرکز کن!

یکی از مشکلاتی که خیلیا تو یادگیری زبان دارن اینه که فقط روی یادگیری یکسری از مهارت ها تمرکز می کنن. مثلا بعضیا هر چی کتاب گرامر هست رو میخرن و مبنا رو میذارن رو آموزش گرامر انگلیسی. بعضیا تمام مدت لغت حفظ می کنن. یادگیری گرامر و لغت به تنهایی نه تنها موثر نیست بلکه ممکنه تو روحیتون هم اثر منفی بذاره. چون بعدا میبینین با کلی علم لغت و گرامر هنوز قادر به برقراری ارتباط موثر نیستین. توصیه میشه برای آموزش زبان انگلیسی سعی کنین لغات و نکات گرامری رو تو عبارات تجزیه و تحلیل کنین تا بتونین به طور موثر چیزی رو که یاد گرفتین رو تو دنیای واقعی و بیرون از کلاس به کار ببرین.

image_c494e67561080f86ec037cbe873fb43c147f9aa3

وقتت رو صرف پیدا کردن راه میانبر نکن!

تا حالا شده به دنبال پیدا کردن بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی باشین یا دنبال یه کتاب جادویی که ره صد ساله رو یه شبه برین؟ خیلی از زبان آموزا به دنبال آسون ترین راه ها و برنامه های آموزشی هستن و کلی زمان صرف این موضوع می کنن. در واقع چیزی به اسم یادگیری یک شبه ی زبان وجود نداره. ولی کلی آموزشگاه های معتبر، منابع رایگان، و سایت های آموزشی وجود دارن که به روش های نوین زبان انگلیسی رو آموزش میدن. میانبری وجود نداره، اگرم باشه، جاده خاکیه. چرا از راه راست و آسفالت مسیر رو پیش نریم؟ اگر یک برگ قرص سرماخوردگی به ما بدن، با خوردن همشون همون شب اول، فرداش حالمون خوب میشه؟ باید اون 20 تا قرص رو توی 10 الی 20 روز بخوریم. مسیر درست رو بریم.

image_b2cff34c2e555df75cf692f5ff2999ffda3dbf9e

کلی خبر خوب!

اگه به وبسایت و شبکه های اجتماعی اکسیر سر بزنین، می تونین به خیلی از این آموزش ها و محتوای رایگان دسترسی داشته باشین. چرا همین الان یه امتحانی نمی کنین؟!

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • 800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  • دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر

 

و حرف آخر!

آکادمی زبان اکسیر با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، ارایه دهنده ی دوره های آموزش آنلاین به تمامی علاقه مندان به زبان های خارجیه و با این امر امکان آموزش رو برای تمامی دوست داران زبان در داخل و خارج از ایران فراهم میکنه.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها