کد خبر: 628024
تاریخ انتشار :

با مهتاب کرامتی آشنا شوید!

مهتاب کرامتی یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی است که در تاریخ ۲۵ مهر ماه سال ۱۳۴۹ در ملایر به دنیا آمده است.

با مهتاب کرامتی آشنا شوید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت خبرآزاد، یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی مهتاب کرامتی است که همه ما مهتاب کرامتی در سریال مردان آنجلس را که در نقش هلن همسر ماکسیمیلیان بود را خوب به خاطر داریم.

بازی اش در این سریال اولین تجربه بازی او به شمار می رود که در آن بسیار خوش درخشید. مهتاب کرامتی غیر از بازیگری فعالیتهای دیگری هم دارد از جمله این که او سفیر یونیسف است.

او همچنین مزون دار است و در دنیا مد هم به جهت اندام و قدی که دارد فعال است. ما در این مقاله از پارسی نو ضمن این که آدرس اینستاگرام مهتاب کرامتی را منتشر کرده ایم، به زندگی خصوصی او از جمله به دختر مهتاب کرامتی پرداخته ایم و یا در مورد طلاق مهتاب کرامتی مطالبی را منتشر کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.

بیوگرافی کامل مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی است که در تاریخ ۲۵ مهر ماه سال ۱۳۴۹ در ملایر به دنیا آمده است. او اصالتا اهل همدان است. این هنرمند خوب کشورمان فقط در عرصه هنر فعال نیست بلکه در سایر حوزه های هنری و غیر هنری فعالیت دارد.

او تهیه‌کننده فیلم است و مدیر و داور هنری ایرانی است. مهتاب کرامتی همچنین فعالیت های بشردوستانه هم دارد و در زمینه حقوق کودکان فعال است. به دنبال فعالیت های بشردوستانه این هنرمند خوب کشورمان در اول سپتامبر سال ۲۰۰۶ مصادف با دهم شهریور سال ۱۳۸۵ او سفیر حسن نیت و صلح یونیسف شد.

گفتنی است که کرامتی از کنشگران حقوق زنان و امور اجتماعی آنان محسوب می شود. این را هم باید بدانید که کرامتی تجربه دکلمه‌ خوانی را هم دارد و در صنعت پوشاک و طراحی مد نیز دارای فعالیت هایی است.

این بازیگر از آنجایی که دارای مدرک میکروبیولوژی است در زمینه ویروس‌شناسی و ژنتیک اطلاعات علمی و تخصص دارد و به همین علت هم با قرارداد همکاری ۵ ساله یونیسف با دولت ایران برای تشکیل کمپین اچ آی وی یا همان ایدز از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۰۵ جذب فعالیتهای یونیسف شد. این کمپین برای آموزش درباره ایدز به کودکان است.

او در زمان انتصاب به این سمت گفت که خواسته هر کسی که کودک بماند و وظیفه هر انسانی است که عطوفت کودکی را منتشر کند. از جمله مأموریت ‌های مهتاب کرامتی در این کمپین، برگزاری برنامه ‌های آموزشی برای کودکان در استان کرمان بعد از وقوع زلزله سال ۱۳۸۲ در بم بود. همچنین او گزارشی از کودکان جنگ ‌زده لبنان در سپتامبر سال ۲۰۰۶ آماده کرد.

مهتاب کرامتی در تاریخ ۲۵ اوت سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر «کودکان امید» مصوب شد. دریافت این عنوان پویشی از سوی شرکت سامسونگ بود که امکانات آموزشی بهتر برای کودکان ایرانی را فراهم می کند.  او گفت برنامه های این پویش با برنامه های کمپین یونیسف همسویی دارد و به همین علت هم سفیری آن را پذیرفته است.

مهتاب کرامتی یونیسف

گفتنی است که فعالیت‌های مهتاب کرامتی در این پویش، آموزش کودکان نابینا با طرح اصلی کتابخانه‌ های گویا را در اولویت دارد. او گفت است که همه مسائل اجتماعی برایش دارای اهمیت هستند؛ از جمله محیط زیست، آلودگی هوا و حیوان ‌آزاری اما حوزه اصلی فعالیت ‌های او در مورد حقوق کودکان است.

با ساخت مستند خود به فمینیست بودن متهم شد اما خودش گفته است که فمنیست نیست اما به تلاش و کوشش زنان هم پای مردان اعتقاد دارد و این را در مستند خود نشان داده است. البته او از حضور بانوان در ورزشکار استقبال کرده است و حامی حضور زنان در ورزشگاه است. گفتنی است که مهتاب کرامتی از جمله هنرمندانی است که بیانیه اردیبهشت سال ۹۶ در مورد حقوق زنان خطاب به رئیس جمهور را امضا کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها