کد خبر: 628044
تاریخ انتشار :

جنجال تکراری بر سر صندلی بهشت

وقتی برای اولین بار به صورت غیر رسمی خبر شهردار شدن زاکانی به بیرون درز کرد چیزی نگذشت که واکنشهای رسمی و غیررسمی از جنجال دوباره بر سر کرسی ریاست شهرداری پایتخت به گوش رسید. در ابتدا انتخاب زاکانی تکذیب و بعد از آن گفته شد که این تصمیم باید در جلسه رسمی شورای شهر گرفته شود و در اولین جلسه علیرضا زاکانی با ۱۸ رای به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.

جنجال تکراری بر سر صندلی بهشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

البته این پایان ماجرا نبود و ابتدایی بر شروع جنجالها بود؛ از انتشار فایل صوتی چمران و موضع گیری شخصیتهای سیاسی دیگر تا استعفای زاکانی از نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی و انتقادها از مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی غیرمرتبط باعث شد عاقبت انتخاب شهردار جدید هم به سنوات سابق خالی از حاشیه نباشد. این رویه در مورد شهرداران سابق هم بوده و انتخاب مهمترین شهردار کشور همیشه پر از حواشی و درگیری های سیاسی بوده است. به عنوان مثال پیروز حناچی شهردار سابق و محمدعلی نجفی که از گزینه های شهرداری بود نیز با حواشی بسیاری از جمله ایرادات مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و شخصیتهای سیاسی همراه بود.

حال سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای خطاب به مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران تاکید کرده است که انتخاب شهردار تهران باید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت مرتبط انجام شود. در این نامه که به تازگی و پس از رای اعضای شورای شهر به علیرضا زاکانی خطاب به مهدی چمران نوشته و ارسال شده به صراحت عنوان شده است که ضوابط و مقررات مربوط به انتخاب شهرداران از جمله آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار مصوب ۴ دی ماه سال ۱۳۹۷ از نظر ارتباط مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی باید مدنظر گیرد. در این نامه همچنین تصریح شده است که شورای شهر باید از هرگونه تصمیم گیری بر اساس فشار‌های سیاسی، امور حزبی و جناح بندی گروهی برخلاف منافع عمومی و مصالح شهروندان اجتناب کند.

شورای شهر تهران اخیرا با ۱۸ رای علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرده است؛ این در حالی است که بر اساس تصویب نامه هیات دولت که سال ۱۳۹۷ ابلاغ شده، رشته تحصیلی زاکانی یعنی پزشکی هسته از رشته‌های مجاز برای احراز سمت شهرداری محسوب نمی‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید سرنوشت این تصمیم شورای شهر پس از نامه سازمان بازرسی چه خواهد شد.

منبع: آخرین خبر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها