کد خبر: 628122
تاریخ انتشار :

انواع ابزار آلات کارگاهی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انواع ابزار آلات کارگاه چوب و نجاری

در کارگاه‌های صنعتی برای ساخت و تولید انواع محصولات به ابزار آلات ضروری و خاص آن فعالیت نیاز است. افراد در کارگاه حین کار و ساخت یک سازه باید از تجهیزات لازم برخوردار باشند تا بتوانند کاری بی نقص و کاربردی تولید کنند. ابزار آلات کارگاهی نسبت به کار و فعالیت در نظر گرفته می‌شود، به عنوان مثال در کارگاه چوب و نجاری نیاز به ابزارآلات و تجهیزاتی مانند ابزارهای اندازه گیری، رنده دستی، چکش، انواع اره، دریل و اجزای آن، گیره، لیسه، ورق گیر و موارد مشابه دیگر می‌باشد. هر کدام از این تجهیزات کارایی خاص خود را دارند که در سایزها و مدل‌های مختلف تولید و در بازار عرضه شده است. نجاران براساس نیاز خود حین کار می‌توانند از هر کدام آنها در کارگاه استفاده کنند. شناخت و نحوه کار با تجهیزات کارگاهی بسیار مهم است، زیرا افراد باید بدانند از چه ابزاری برای چه کاری استفاده کنند. در این صورت می‌توانند کاری با کیفیت و با دوام را به بازار عرضه کنند. در ادامه به معرفی انواع ابزار آلات کارگاه چوب و نجاری می‌پردازیم، پس با مطالب زیر همراه باشد.

ابزار آلات و تجهیزات نجاری

تنوع انواع ابزار آلات و تجهیزات نجاری به اندازه‌ای است که افراد مبهوت آن می‌شوند. نجاران پس از انتخاب چوب مناسب برای سازه و وسیله چوبی مدنظر خود باید بدانند از کدام ابزار آلات کارگاهی استفاده کنند تا بتوانند سازه چوبی با دوام را بسازند. از آنجایی که وسایل چوبی جز  محصولاتی کاربردی در هر محیطی هستند، باید بسیار مستحکم و مقاوم ساخته شوند تا افراد با اطمینان خاطر بیشتری از آنها استفاده کنند. بنابراین کارگاه‌های نجاری باید مجهز به تجهیزات با کیفیتی باشند تا نجاران حین کار دچار مشکل نشوند و بتوانند محصول چوبی که مشتریان انتظار دارند را تولید کنند. آنها نسبت به طرح خاصی که برای سازه چوبی در نظر می‌گیرند، کار اندازه گیری و برش چوب را انجام می‌دهند. تولید کنندگان محصولات چوبی با شناخت ابزار آلات کارگاهی در کار خود موفق‌تر خواهند بود زیرا وسایل چوبی مناسبی را خواهند ساخت.

ابزار آلات کارگاهی

همانطور که می‌دانید، ابزار آلات کارگاهی تنوع بسیاری دارند که مدل‌های جدید آنها نواقص و کارایی مدل‌های قبل را برطرف می‌کند. از این رو سرعت عمکرد نجاران و افرادی که می‌خواهند محصولی را بسازند یا تعمیر کنند، افزایش یابد. ابزار آلات کارگاهی یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین وسایل کارگاه‌های صنعتی می‌باشد. صنعت چوب یکی از صنایعی است که برای کار تولید و ساخت محصولات چوبی به ابزار آلات و ماشین آلات متفاوتی نیاز دارد. تنوع ابزار آلات در کارگاه‌های نجاری بسیار زیاد است و افراد می‌توانند براساس نیاز و کار خود آنها را تهیه کنند. از مهمترین این ابزار آلات می‌توان به انواع ابزار آلات اندازه گیری، زاویه سنج دیجیتال، سانتی پلاس، رنده دستی، سنباده و موارد مشابه دیگر اشاره کرد که مختص کارگاه‌های نجاری است. به این دلیل که افراد حرفه‌ای و نجاران می‌دانند که از هر کدام این ابزار آلات چگونه و برای چه کاری استفاده کنند. همچنین آنها نکات ایمنی حین کار را نیز در نظر می‌گیرند تا در زمان ساخت محصولات چوبی با خطر و آسیب مواجهه نشوند.

ابزارآلات کارگاهی

ابزار آلات اندازه گیری

برای برش از ابزارهایی مانند اندازه گیری و زاویه سنج استفاده می‌شود تا به اندازه گیری دقیق زاویه، طول، عرض، وزن، جابجایی و غیره یک وسیله بپردازند. با اندازه گیری دقیق هنگام برش می‌توان محصولات را با دقت بیشتر، کیفیت بهتر و بدون نقص تولید کرد. از ابزارهای اندازه گیری در صنایع مختلف کابینت سازی، سرامیک کاری، نجاری، کاشی کاری و غیره می‌توان به زاویه سنج دیجیتال، شابلون الگوبردار، شابلون چلچله و غیره اشاره کرد؛ از هر کدام این ابزارها نسبت به نیاز در تولید یک محصول استفاده می‌شود.

سانتی پلاس

سانتی پلاس یکی از ابزارهای اندازه گیری ضروری در صنایع مختلف مانند نجاری، کابینت سازی، سرامیک سازی و غیره می‌باشد. از این ابزار برای اندازه گیری قناسی، کنج، گوشه و برش‌های هندسی پیچیده می‌توان استفاده کرد. همچنین از این نوع ابزار اندازه گیری می‌تواند برای کپی برداری اشکال پیچیده، سنگ فرش کردن، نصب کف پوش، سقف کاذب و موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

زاویه سنج دیجیتال

زاویه سنج دیجیتال نسبت به انواع دیگر زاویه سنج از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار است، بنابراین زاویه‌ای بدون اشتباه را روی کار نشان خواهد داد. از طریق این ابزار می‌توان برش و تغییرات میلی‌متری روی قطعات ایجاد کرد زیرا دقت تفکیک بالایی تا 0.01 دقیقه را نشان می‌دهد. همچنین زاویه سنج دیجیتال امکان اندازه گیری را به صورت درصد یا درجه نیز فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توان کنترل کافی روی زاویه انحراف سطوح افقی و عمودی با جهات مختلف داشت. از این زاویه سنج برای ایجاد برش‌های بسیار دقیق، برش زوایای دقیق قطعات ظریف مانند چرخ دنده‌ها و تنظیم دقیق زاویه چرخ اتومبیل در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

زاویه سنج دیجیتال

سنباده چوب

در فرآیند ساخت وسایل چوبی، سنباده زدن وسایل یکی از مهمترین و آخرین مراحل است که به صاف و صیقلی کردن قطعات چوبی، باربرداری و فرم دهی سطح چوب پرداخته می‌شود. برای انجام این کار از ابزارهای سوهان، سنباده و چوب ساب استفاده می‌شود. هر کدام از انواع سنباده دارای دندانه‌های زبر و سخت می‌باشد که می‌توان برای ساییدن و صاف کردن انواع سطوح چوب، فلز، ام دی اف و غیره از آنها استفاده کرد. دندانه‌های سخت این ابزار از طریق چسبی مخصوص مخلوط شده و روی صفح‌های مختلف کاغذی یا پارچه‌ای چسبانده می‌شوند. نوع سنباده گیر دستی دارای دو بدنه پلاستیکی است که می‌توان سنباده پهنی را به آن وصل کرد. همچنین زمانیکه سنباده ورقه‌ای این نوع سنباده گیر کارایی خود را از دست می‌دهد می‌توان آنها را تعویض کرد.

اره رومیزی

اره رومیزی یکی از انواع اره‌های ماشینی در این صنعت است که از تیغه‌ها با سایزهای گوناگون تولید شده است. از این نوع ماشین برای برش انواع چوب با ضخامت‌های مختلف در انواع اتصالات و سازه‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این ماشین می‌توان برش‌های چوب را با دقت بالایی انجام داد زیرا قابلیت تنظیم با اندازه‌های دلخواه را دارد. اره رومیزی به صورت ثابت در یک قسمت از کارگاه نجاری قرار گرفته و می‌توان قطعه چوبی را روی آن در هر زاویه دلخواهی حرکت داد. در ابتدا قبل از برش قطعه می‌توان عمق برش را تنظیم کرده تا خط برش را مشخص کند، سپس اقدام به برش قسمت مورد نظر کرد.

رنده دستی

در کارگاه‌های نجاری از رنده دستی برای فرم دهی و رنده کردن چوب جهت صیقلی کردن سطوح استفاده می‌شود. رنده دستی نجاری یکی از مدل‌های با کیفیت رنده برای استفاده در ساخت بسیاری از ماکت‌های چوبی، پلاستیکی و غیره می‌باشد که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. این نوع رنده ابزاری مناسب برای هنرمندان و علاقه‌مندان به ساخت ماکت، زیورآلات چوبی، مجسمه و موارد مشابه دیگر می‌باشد که می‌توانند برای فرم دهی چوب بالسا‌، چوب‌های نرم، چرم، پلاستیک و فوم فشرده از آن استفاده کنند. تیز بودن دو سمت تیغه این نوع رنده چوب می‌تواند در صورت کند شدن یک سمت آن از لبه مقابل تیغه استفاده کند.

رنده دستی

گیره قطعات چوبی

برای حکاکی و تراشیدن قطعات چوبی مختلف باید از یک نگهدارنده برای چوب استفاده کرد تا از طریق آن بتوان تسلط بیشتری روی کار منبت داشت. با استفاده از گیره‌های مخصوص نگهداری چوب در هنر منبت کاری می‌توان این کار را انجام داد. گیره‌ها در سایزهای مختلف کوچک و بزرگ تولید شده است که نسبت به اندازه قطعه چوبی می‌توان آن را انتخاب کرد. انواع گیره نجاری از ابزارهای پرکاربرد و ضروری در صنعت چوب و گره چینی است. گیره ابزاری نگهدارنده و اتصال دهنده برای دو قطعه روی کار و زمینه موردنظر می‌باشد. این ابزار دارای دو نوع گیره دستی و گیره روی میز است. گیره دستی در هنر گره چینی برای کنترل مونتاژ قطعات، پرس و نگهداری دو قطعه چوبی کنار هم استفاده می‌شود.گیره رومیزی به صورت ثابت روی میز نصب می‌شود که برای ثابت نگهداشتن قطعات جهت تعمیر، سنباده زدن، تنظیم صاف و صیقلی بودن چوب و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت انواع ابزار آلات کارگاه نجاری و چوب

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از ابزار آلات کارگاهی وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع ابزار آلات کارگاهی صنعت چوب را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها