کد خبر: 628129
تاریخ انتشار :

نامه ‎۸ تشکل بسیج دانشجویی به ‎زاکانی

بسیج دانشجویی در نامه ای خطاب به زاکانی گفته است: به نظر می‌رسد شما طبق قوانین، صلاحیت قانونی لازم جهت تصدی شهرداری تهران را دارا نیستید؛ زیرا طبق بند ب ماده‌ی یک «بخشنامه‌ی تعیین مدارک و رشته‌های تحصیلی موضوع تبصره ۱ ماده ۲ آیین‌نامه‌ی اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷/۹/۲۵ هیئت وزیران»، رشته‌ی تحصیلی شما یعنی پزشکی هسته‌ای، جزو رشته‌های مرتبط اشاره‌شده در گروه علوم تجربی نمی‌باشد

نامه ‎۸ تشکل بسیج دانشجویی به ‎زاکانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای به زاکانی شهردار منتخب شورای شهر تهران خواستار پاسخگویی او در خصوص ایرادات وارد به موضوع انتخابش به عنوان شهردار تهران شدند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی

نماینده‌ی مردم محترم قم در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

در خصوص انتخاب شما به عنوان شهردار شهر تهران و به اتمام نرساندن دوره‌ی نمایندگی‌تان در مجلس شورای اسلامی، سوالات و ابهاماتی مطرح است که بر خود لازم می‌دانیم پاسخ صریح و شفاف آن‌ها را از خود شما، به عنوان فردی موجه و پاکدست، مطالبه کنیم:

۱. فارغ از این مسأله که اعضای محترم شورای شهر تهران با چه ساز و کاری به چنین گزینه‌هایی برای پست مهمی، چون شهرداری تهران رسیده‌اند، با توجه به شواهد به نظر می‌رسد شما طبق قوانین، صلاحیت قانونی لازم جهت تصدی شهرداری تهران را دارا نیستید؛ زیرا طبق بند ب ماده‌ی یک «بخشنامه‌ی تعیین مدارک و رشته‌های تحصیلی موضوع تبصره ۱ ماده ۲ آیین‌نامه‌ی اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷/۹/۲۵ هیئت وزیران»، رشته‌ی تحصیلی شما یعنی پزشکی هسته‌ای، جزو رشته‌های مرتبط اشاره‌شده در گروه علوم تجربی نمی‌باشد. از طرفی حضرتعالی فاقد سابقه‌ی مدیریتی موضوع بند ۶ بند چ ماده‌ی ۳ آیین‌نامه‌ی اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، در مدیریت ارشد شهرداری‌های با جمعیت بالای یک میلیون نفر هستید. گرچه ممکن است شما بین گزینه‌های مطرح‌شده‌ی این شورا ارجحیت داشته باشید، اما به نظر می‌رسد انتخاب شما، بی‌توجهی به مر قانون است.

البته اخیرا فرموده‌اید که این بخشنامه ایراداتی دارد و شما دارای سوابق اجرایی هستید؛ لازم به یادآوری است که در زمان بقای این قانون، همه به صورت برابر ملزم به رعایت آن هستند و نظر شخصی افراد، تأثیری در عدم اجرای قانون ندارد.

۲. باعث تعجب و تأثر است دیدن افرادی که با شعار اصلاح روند‌های غلط شورای شهر قبلی و با عنوان نمایندگان جبهه‌ی انقلاب روی کار آمدند و حال همان رویه‌ها را در پیش گرفته و صرفا جناحشان تغییر کرده است. متأسفانه به نظر می‌رسد که این شورا از جایی بیرون از خیابان بهشت مدیریت می‌شود. حال در کشاکش این نزاع جناحی، حضرتعالی که خود را پرچم‌دار مبارزه با رویکرد‌های جناحی و قبیله‌گرایانه می‌دانید، چرا اعتراضی به این ساز و کار معیوب و غلط نکرده و آن را پذیرفته‌اید؟

۳. حضرتعالی در انتخابات مجلس یازدهم با رأی مردم محترم شهر قم، به عنوان نماینده‌ی انقلابی مردم این شهر، برای پیگیری مسائل و مشکلاتشان وارد مجلس شورای اسلامی شدید؛ با استعفای شما پس از انتخابات میان‌دوره‌ای، شهر قم به مدت دو سال بدون نماینده‌ی جایگزین خواهد بود. جناب عالی پیش از این نیز، با بیان دلایلی خود را اهل قم و خادم آن دیار عزیز معرفی کرده‌اید؛ در انتخابات اخیر مجلس نیز با وجود انتقادات گسترده‌ی احزاب، گروه‌ها و نیرو‌های انقلابی شهر قم، برای نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نامزد شدید! امید است که تاکنون صدای اعتراض حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن و شریف شهر قم را شنیده باشید.

رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با نمایندگان مجلس فرمودند: «یکی از آسیب‌های مجلس شورای اسلامی این است که نماینده از اولی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پست اجرائی را در سر خود بپروراند.» با توجه به تأکید ایشان مبنی بر پرهیز از تلاش برای رسیدن به پست‌ها و مناصب بیرونی و ادامه‌ی مسئولیت در مجلس و همینطور تصریح خود شما بر رها نکردن مرکز پژوهش‌ها، چه توجیهی برای نیمه‌کاره رها نمودن مسئولیت نمایندگی‌تان در مجلس دارید؟

در همین راستا بسیج دانشجویی، از جناب‌عالی که خود زمانی در این شجره‌ی طیبه فعالیت داشته و جلودار بوده‌اید، انتظار دارد که در اسرع وقت در جلسه‌ای پاسخ ایرادات وارده را اعلام نموده و در صورت نداشتن جوابی مستدل و قانونی، از قبول سمت شهرداری تهران خودداری کرده و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام فرمایید.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری

بسیج دانشجویی مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها