کد خبر: 628251
تاریخ انتشار :

هشدار جنبش النجباء عراق به ترکیه

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی النجباء به ترکیه در خصوص انجام عملیات‌های مختلف در خاک عراق هشدار داد و این کار را تجاوزگری آنکارا خواند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهندس «نصر الشمری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی النجباء تاکید کرد ملت، پارلمان و دولت عراق باید به هرگونه اشغالگری خاتمه دهند.
او اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی، به ترکیه همانند آمریکا نمی‌نگریم. مقامات ترکیه بهتر است که از قبلی‌ها [اشغالگران آمریکایی]درباره  بهایی که باید بابت این اقدام بپردازند، سؤال کنند. عاقل باید از تجربیات دیگران عبرت بگیرد!
النجباء همچنین در پیامی تصویری به زبان ترکی به ترکیه هشدار داد و افزود: تصور کنید شهر‌های شما در اشغال هستند، چه حسی دارید؟ حتما خشمگین می‌شوید. این، وصف حال مردم عراق در قبال ارتش ترکیه است. ارتش ترکیه نه به خواست مردم این کشور بلکه با بهانه‌های واهی یک حاکم تمامیت خواه وارد خاک عراق شده است.
النجباء با اشاره به اشغالگری ترکیه در ادلب سوریه و دخالت‌های آنکارا در لیبی افزود: نیرو‌های ارتش ترکیه در عراق اشغالگر محسوب می‌شوند. ما در النجباء نمی‌خواهیم با برادران مسلمان و همسایه خود درگیر شویم، اما حاکمان ترکیه ما را به آن سو سوق می‌دهند. دخالت‌های اردوغان در کشور‌های همسایه و ایجاد تنش در عراق و سوریه برای فرار از مشکلات داخلی است، اما می‌تواند به تنشی بزرگتر منجر شود که هم اکنون امکان جلوگیری از آن وجود دارد.
او اعلام کرد: همکاری و توافق میان بغداد و آنکارا بهترین راه مبارزه با گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان است و امنیت از طریق بمباران شمال عراق و ورود به خاک آن به دست نخواهد آمد.
سخنگوی جنبش النجبای عراق تاکید کرد به عنوان یک گروه مقاومت به شما شهروندان، رسانه‌ها و احزاب ترکیه می‌گوییم که اردوغان را قبل از آنکه دیر نشده متوقف کنید و نخواهید که تجربه تابوت‌های آمریکایی برای کشور شما هم تکرار شود.
مناطق شمالی عراق در اقلیم کردستان این کشور در چند ماه گذشته به صحنه درگیری ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) تبدیل شده است. آنکارا از خرداد ۹۹ به عملیات هوایی و زمینی علیه پ.ک.ک شدت بخشیده است و در این مدت با اجرای چند رشته عملیات نظامی مناطقی را در استان‌های اربیل و دهوک هدف گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها