کد خبر: 628517
تاریخ انتشار :

اعلام موضع اتحادیه اروپا، ایران، بلژیک، ایرلند و پاکستان درباره جان باختن تعدادی از مردم ترکیه

اتحادیه اروپا، ایران، بلژیک، ایرلند و پاکستان با ارسال پیامی جان باختن تعدادی از شهروندان ترکیه در سیل در شمال کشور را تسلیت گفته و با مردم این کشور اعلام همبستگی کردند.

اعلام موضع اتحادیه اروپا، ایران، بلژیک، ایرلند و پاکستان درباره جان باختن تعدادی از مردم ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکیه در حساب توئیتری خود اعلام کرد: "فجایع پی در پی در ترکیه ما را عمیقا ناراحت کرده است. با صادقانه ترین احساسات خود را شریک درد فاجعه سیل که در آن ۴۰ شهروند جان باخته‌اند، می دانیم و به خانواده جانباختگان تسلیت می‌گوییم.

سفارت ایران در آنکارا نیز با انتشار بیانیه ای در توئیتر خود ضمن تسلیت به کسانی که در حادثه سیل جان باخته‌اند، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

سفارت بلژیک در آنکارا نیز در پیام تسلیتی با خانواده کسانی است که در سیل شدید در منطقه دریای سیاه جان خود را از دست دادند، با مردم سینوپ، سامسون، بارتین ، کارابوک و کاستامونو اعلام همبستگی کرد.

سفارت‌خانه‌های ایرلند و پاکستان نیز بیانیه مشابهی را منتشر و تسلیت گفته‌اند.

به گزارش ایسنا، خانواده مفقودشدگان سیلاب مهیب در ترکیه در حالی نظاره گر تلاش نیروهای امداد برای جستجو در میان آوارها هستند که احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

تاکنون دستکم ۵۷ تن بر اثر وقوع سیلاب در منطقه دریای سیاه جان خود را از دست داده اند. این دومین حادثه طبیعی است که در مدت یک ماه در ترکیه رخ داده است.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، تصاویر منتشر شده از مناطق سیل زده حاکی از خسارت گسترده سیل به شهر بوزکورت در دریای سیاه است و امدادگران در تلاش برای یافتن قربانیان در میان آوارهای به جا مانده از فروریختن ساختمان ها هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها