کد خبر: 628761
تاریخ انتشار :

بالاگرفتن تنش میان لهستان و اسرائیل + جزئیات

به دنبال تشدید تنش در روابط رژیم صهیونیستی و ورشو، وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که سفیر این کشور به تل‌آویو بازنمی‌گردد.

بالاگرفتن تنش میان لهستان و اسرائیل + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه به اطلاع می‌رساند که سفیر لهستان در اسرائیل تا اطلاع ثانوی در کشور خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام در واکنش به اقدامات ناموجه اسرائیل و همچنین اظهارات وزیر خارجه و مقامات دیگر تل‌آویو صورت گرفته است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: تصمیم درباره سطح دائمی نمایندگی دیپلماتیک لهستان در اسرائیل در روزهای آینده گرفته خواهد شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی کاردار خود را از ورشو فراخواند.

در همین حال، پاول یابلونسکی، معاون وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که لهستان سفرهای سالانه دانشجویان اسرائیلی به اردوگاه‌های سابق کشتار یهودیان در خاک کشورش توسط نازی‌ها را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

وی گفت: ورشو بعداً "تصمیمات مناسبی" در این زمینه اتخاذ خواهد کرد. دلیل این امر آموزش و تبلیغ نفرت از لهستان توسط اسرائیل است که در ذهن جوانان در سنین مدرسه کاشته شده است.

به دنبال تصویب قانون منع استرداد اموال قربانیان هلوکاست در پارلمان لهستان و امضای آن توسط ریاست جمهوری این کشور اختلافات دو طرف و جنگ لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی و لهستان بالاگرفته است.

اندره دودا، رئیس جمهوری لهستان شنبه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن بازماندگان هلوکاست قادر نیستند برخی املاک در لهستان را تصرف کنند.

این قانون پیش از امضای ریاست جمهوری در پارلمان لهستان تصویب شده بود و عملا بازیابی اموال تصرف شده توسط نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم از سوی بازماندگان هلوکاست در این کشور را منع می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها