کد خبر: 628764
تاریخ انتشار :

یک برنده جایزه صلح نوبل برای کمک به مردم افغانستان وارد عمل شد

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه صلح نوبل ضمن ابراز نگرانی شدید خود نسبت به اوضاع افغانستان به ویژه امنیت زنان و دختران، از تمامی رهبران جهان خواست تا اقدامات فوری و مبرمی اتخاذ کنند.

یک برنده جایزه صلح نوبل برای کمک به مردم افغانستان وارد عمل شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ملاله یوسف‌زی گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و باید برای حفاظت از مردم افغان اقدامی جدی و جسورانه اتخاذ کند. من تلاش کرده‌ام با چندین رهبر جهان ارتباط برقرار کنم.

وی به شبکه بی‌بی‌سی گفت: در حال حاضر این به واقع یک بحران انسانی مبرم است که نیازمند حمایت و کمک ماست.  

ملاله یوسف‌زی ۲۳ ساله در سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کمپینش علیه تلاش‌های طالبان برای جلوگیری از تحصیل و آموزش زنان، توسط یکی از اعضای طالبان پاکستان از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

وی به عنوان دختر ۱۱ ساله‌ای که با اسم مستعار برای شبکه بی‌بی‌سی درباره زندگی تحت حکومت طالبان پاکستان وبلاگ می‌نوشت، معروف شد.

یوسف‌زی گفت: من عمیقا نگران اوضاع کنونی افغانستان به ویژه امنیت زنان و دختران در آنجا هستم.

وی افزود: من این فرصت را داشتم تا با تعدادی از فعالان در افغانستان از جمله فعالان حقوق زنان صحبت کنم و آنها نگرانی خود را دال بر اینکه نمی‌دانند زندگی‌شان چطور خواهد شد، با من به اشتراک گذاشتند.

یوسف‌زی تصریح کرد: من نامه‌ای برای عمران خان، نخست وزیر پاکستان فرستاده‌ام و از او خواستم تا آوارگان افغان را بپذیرد و تضمین کند که تمامی کودکان آواره دسترسی به آموزش، امنیت و حفاظت داشته باشند و آینده‌شان تباه نشود.

یوسف‌زی پس از تیری که به سرش برخورد کرد به انگلیس منتقل شد تا معالجه شود و سال گذشته با مدرک فلسفه، سیاست و اقتصاد از دانشگاه اکسفورد فارغ‌التحصیل شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها