کد خبر: 628794
تاریخ انتشار :

دبیرکل حزب موتلفه درباره کابینه رئیسی به مجلس هشدار داد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نمایندگان مجلس ضمن رعایت حقوق حقه نمایندگی ملت، تا آنجا که ممکن باشد با رای بالا به وزرای پیشنهادی، رییس جمهور را یاری دهند.

دبیرکل حزب موتلفه درباره کابینه رئیسی به مجلس هشدار داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب تصریح کرد: با عنایت به رهنمود ولی امر مسلمین برای تسریع و شتاب در تشکیل دولت، نمایندگان مجلس در بررسی وزرای پیشنهادی ضمن رعایت حقوق حقه نمایندگی ملت و توجه لازم به موقعیت کشور در عرصه منطقه ای و جهانی، تا آنجا که میسر باشد با رای بالا به وزرای معرفی شده، آیت الله رییسی را در پیگیری و حل مشکلات جاری یاری دهند.

وی همچنین با تبریک انتصاب همکاران رییس جمهور به ویژه معاون اول، رییس دفتر و معاونین، برای آنها آرزوی موفقیت در کسب رضای خداوند و ملت را آرزو کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تقدیر از اقدامات جدی رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در مقابله و درمان کرونا، حضور شایسته و تحسین آمیز رییس جمهور در بین مردم برای حل مشکلات دارویی را ستود و اظهار امیدواری کرد که با امدادهای الهی، همت همه مسوولان و همکاری ملت، شاهد کاهش نزولی آسیب ها و پایان این بلیه باشیم.

وی افزود: تسریع در واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مقابله با کرونا کمک خواهد کرد که البته در این میان زحمات کادر درمان هم کمک کننده روند مقابله با کرونا است و باید از این عزیزان تقدیر ویژه به عمل آورد.

وی همچنین گفت: رعایت معیشت مردم موضوع مهمی است که در شرایط کرونایی باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه در لبیک به رهنمودهای ولی امر مسلمین درباره کرونا از همه مسوولان، دبیران، اعضا و طرفداران حزب در سراسر کشور خواست ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هر نوع امکانات میسر و امدادهای مومنانه را همراه با همه کسانی که در مقابله با کرونا فعالند، بسیج نمایند تا با عزم همگانی ملت این بلیه جهانی در ایران ریشه کن شود.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به قانون چک اظهار داشت: این قانون مزاحمت فراوان برای مردم در انجام امور بانکی شان ایجاد کرده که برای اقتصاد هم آسیب زا است.

وی با درخواست برای توقف اجرای این قانون گفت: امیدوارم با همراهی دولت و مجلس اجرای این قانون تا زمان اصلاح متوقف شود و پس از بررسی مشکلات و رفع آنها مجددا به جریان بیفتد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان گفت: دخالت‌های مستکبران و بیگانگان موجب ناامنی، فساد و آوارگی و شهادت و زخمی شدن مردم افغانستان شده و اختلافات داخلی به بهانه های قومیتی و یا تفکرات متفاوت مذهبی مانع سعادتمندی ملت بزرگ افغانستان شده است.

وی تصریح کرد: هر حکومتی در افغانستان با کمک و اتکاء بیگانگان بر سر کار بیاید عمر کوتاهی خواهد داشت، مانند رژیم کمونیستی وابسته به شوروی، داعش و طالبان در گذشته که متکی به آمریکا بودند و جز غم و رنج و کشتار مردم حاصلی نداشتند و سقوط کردند.

بادام چیان تاکید کرد: افغانستان نیاز به یک "نجات بخش" دارد تا فراتر از مسائل فعلی مردم آن دیار را از این همه بلا و محنت نجات دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اقدام سفرای روسیه و انگلیس گفت: از انگلیس جز همین نوع اقدامات موذیانه انتظاری نیست ولی سفیر روسیه با توجه به روابط قوی روسیه با ایران نباید این اقدام را مرتکب می شد که به هدف انگلیسی ها در تخریب روابط ایران و روسیه کمک نماید.
وی اظهار امیدواری کرد اقدامات وزارت خارجه در این زمینه قاطع و محکم باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و اصحابش، پیرو رهنمودهای فرزند برومند حسین امام خامنه ای، از همگان خواست شور و شعور و شعار حسینی را ارج بگذارند و ارادت، محبت و گرمای عشق به حسین(ع) را جلوه گر سازند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد عزاداران حسینی ضمن دعا و توسل برای رفع این بلیه در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسمها کوشا باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها