کد خبر: 628835
تاریخ انتشار :

جزئیات جلسه سفیر روسیه با نماینده طالبان در کابل

سفیر روسیه در افغانستان امروز سه شنبه با نماینده گروه طالبان در کابل ملاقات کرد.

جزئیات جلسه سفیر روسیه با نماینده طالبان در کابل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی سفارت روسیه گفت جلسه دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه آغاز شده و نماینده گروه طالبان در آن حضور دارد.

سفیر روسیه گفته است که قصد دارد درباره مسائل مرتبط با امنیت این سفارتخانه با طالبان گفتگو کند.

سفیر روسیه در افغانستان دوشنبه به کانال تلویزیونی روسیا-۲۴ گفته بود، شبه نظامیان طالبان سفارت روسیه در شهر کابل را تحت حفاظت گرفته‌اند و تایید کرد که دیپلمات‌های روس می‌توانند در امنیت به کارشان ادامه دهند.

او در ادامه این اظهاراتش تاکید کرده بود، در حالی که نیروهای امنیتی افغان که به طور معمولا از آنجا محافظت می‌کردند اوایل دوشنبه آنجا را ترک کردند، اعضای طالبان هم اکنون از این سفارتخانه مراقبت میکنند. به گفته او، طالبان بار دیگر تایید کرد که "هیچکس یک تار مو از سر دیپلمات‌های روسی کم نخواهد کرد و گفتند که شما می‌توانید بدون مزاحمت کار کنید."

روز یکشنبه، گروه طالبان تصرف افغانستان را با ورود به کابل تکمیل کرد. اشرف غنی از ریاست جمهوری افغانستان کناره‌گیری کرده و از این کشور خارج شده است. او گفت که می‌خواست از ریختن خون جلوگیری کند. به دنبال این تحولات، بسیاری از کشورها کاهش حضور دیپلماتیک داشته یا تصمیم به تخلیه از این کشور آسیای مرکزی گرفتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها