کد خبر: 628846
تاریخ انتشار :

تقابل آلمان و ناتو در موضوع افغانستان

همزمان با تلاش متحدان برای پیشبرد عملیات تخلیه دشوار از کابل، وزیر دفاع آلمان امروز (سه‌شنبه) از ناتو خواست تا از ماموریتش در افغانستان که توسط منتقدان به عنوان یک "شکست مفتضحانه" مورد انتقاد قرار گرفته است، درس بگیرد.

تقابل آلمان و ناتو در موضوع افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان در آستانه نشست فوق‌العاده سفرای ناتو به شبکه تلویزیونی آلمانی زد دی اف گفت:‌ کارهای بسیاری وجود دارد که ما باید در داخل ناتو انجام دهیم.

وی افزود: مساله ما این است که تا چه اندازه حاضریم پیامدهای این موضوع را تحمل کنیم و تا چه اندازه آماده‌ایم اقداماتی را که تاکنون به آمریکایی‌ها محول کرده بودیم، خودمان انجام دهیم.

نشست سفرای ناتو امروز برگزار می‌شود تا درباره اوضاع افغانستان مذاکره کنند؛ کشوری که نیروهای متحد غرب در تلاشند تا به عملیات‌های تخلیه‌شان در آنجا سرعت بخشند.

در تصویری از وضعیت آشفته در افغانستان، مقامات آلمان افشا کردند که یک هواپیمای نظامی آلمانی حامل تنها هفت مهاجر کابل را ترک کرد در حالی که صدها تن در فرودگاه کابل منتظر فرصتی برای فرار از این کشور هستند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان امروز در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اوضاع آشفته در فرودگاه کابل و تبادل آتش‌های روز دوشنبه، دیگر شهروندان آلمانی و افرادی که باید از افغانستان خارج شوند نمی‌توانند بدون تدابیر حفاظتی ارتش آلمان به این فرودگاه دسترسی پیدا کنند.

بازگشت طالبان به قدرت به دنبال آغاز روند خروج نیروهای خارجی در مه سال جاری میلادی صورت گرفت.

"آرمین لاشت"، رهبر حزب حاکم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و نامزد پست صدراعظمی این کشور ماموریت افغانستان را به عنوان "بزرگ‌ترین شکست مفتضحانه" در تاریخ ناتو توصیف کرد.

تعدادی از مقامات ارشد آلمان نگرانی خود را ازا تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که به بازگشت طالبان به قدرت در این کشور جنگ‌زده سرعت بخشید، ابراز کردند.

مرکل شخصا اشاره کرده این تصمیم براساس سیاست‌های داخلی در آمریکا اتخاذ شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها