کد خبر: 628911
تاریخ انتشار :

گوگل چطور در ایجاد درآمد و اشتغال، تاثیر داشته است؟

موتور جستجوی گوگل یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین موتور های جستجو در جهان است که سهم تولید اشتغالی که توسط این موتور جستجو در ایران و سایر کشور های دیگر ایجاد شده، بیش از 90 درصد است. در این قسمت قصد داریم بگوییم که گوگل چطور در ایجاد درآمد و اشتغال، تاثیر داشته است؟ و با وجود طرح صیانت و اجرای موتور جستجوی ملی چه تاثیری بر روی روند اشتغال و درآمدزایی از طریق گوگل خواهد شد؟

گوگل چطور در ایجاد درآمد و اشتغال، تاثیر داشته است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گوگل چطور در ایجاد درآمد و اشتغال، تاثیر داشته است؟

بحث مورد توجه ای در این بخش قرار دارد، این است که گوگل چطور توانسته است به درآمد و ایجاد اشتغال کمک کند؟ بدون شک اگر از کاربران اینترنت باشید و یا اهل خرید از فروشگاه های اینترنتی باشید می دانید که موضوع فروش و ایجاد اشتغال به چه میزان در گوگل محبوب است.

به وجود آمدن فروشگاهی همچون دیجی کالا با تراکنش های بالای میلیاردی در طول روز، نشان دهنده اهمیت این موضوع است. البته در کنار این فروشگاه، فروشگاه های دیگری نیز در حال کسب درآمد هستند که تمامی این موارد به دلیل سیاست های درست گوگل، الگوریتم های آن، حس و رابط کاربری خوبی که به کاربر ارائه می دهد و.... صورت گرفته است.

اما چه کسب و کار هایی با چه ورودی ای از گوگل در حال فعالیت هستند:

  1. سایت هایی که در حوزه فروشگاه اینترنتی فعالیت می کنند.
  2. سایت های خبری و مجله ای با ترافیک میلیونی بسیار بالا در طول روز
  3. سایت هایی که در زمینه تولید محتوای آموزشی فعالیت می کنند.
  4. سایت هایی که در حال فروش دوره های مختلف هستند.
  5. سایت های ارائه دهنده خدمات متنوع همچون تبلیغات، بازاریابی، فروش و...
  6. سایت های ارائه دهنده فروش فیلم، سریال، بازی و...
  7. انواع متخصصین در زمینه های مختلف سئو، دیجیتال مارکتینگ، تحلیل اطلاعات و داده
  8. افرادی که با استفاده از تخصص خود می توانند نرخ تبدیل و یا فروش را افزایش دهند.
  9. سایت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و هاستینگ ها
  10. سایت های ارائه دهنده خدمات ایمیلی و پیامکی
  11. سایت های حوزه مبل و دکوراسیون
  12. سایت های حوزه املاک
  13. سایت های حوزه خرید و فروش ماشین
  14. سایت های حوزه حیوانات
  15. سایت های حوزه گل و گیاه
  16. تمامی افرادی که در این زمینه دارای تخصص هستند و از این طریق کسب در آمد می کنند.
  17. افرادی که در بحث تحلیل اطلاعات و داده ها فعالیت می کنند.
  18. و...

شیوه درآمدزایی از گوگل به چه صورت است؟

روش های متنوع ای برای درآمدزایی از گوگل وجود دارد که تمامی این روش ها در نهایت به اشتغال و کسب درآمد ختم می شود. به عنوان مثال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی آنلاین می تواند باعث کسب درآمد شما شود.

به عنوان مثال شما می توانید یک صنف را انتخاب نموده و در آن به فعالیت خود ادامه دهید. این که شما کدام صنف را انتخاب می کنید به صورت کامل به شرایط شما، محیط اطراف، میزان فعالیت و.... بستگی دارد. از این رو برای آن که بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و آن را به صدر نتایج جستجو گوگل بیاورید می توانید از مشاوره های تخصصی محسن طاوسی در سایت mohsentavoosi.com استفاده کنید.

البته شیوه های درآمد زایی از گوگل بسیار متنوع است، گوگل با راه اندازی سیستم های متنوع ای به شما کمک می کند تا بتوانید درآمد قابل توجه ای را کسب کنید اما نکته ای که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، موضوع طرح صیانت و ملی شدن اینترنت است که در ادامه اطلاعات کامل تری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

02

ملی شدن اینترنت و طرح صیانت چه تاثیری بر روی کسب و کار ها و اشتغال زایی خواهد داشت؟

 

در حال حاظر تعداد زیادی از کسب و کار ها در گوگل مشغول به کسب درآمد هستند و البته شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و واتس آپ نیز به افزایش درآمد آن ها کمک قابل توجه ای نموده اند. نگرانی و دغدغه ای که در میان کاربران ایرانی و صاحبان کسب و کار ها وجود دارد، این است که با اجرای طرح صیانت و ملی شدن اینترنت چه بلایی سر کسب و کار آن ها خواهد افتاد!

توجه داشته باشید که طرح پیش نویس صیانت در واقع در بند 12 ام می گوید که تمامی پلتفرم های داخلی و خارجی برای ارائه خدماتی بهتر موظف به اجرای قوانینی هستند از سوی کمیسیون برای آن ها وضع شده است. با این حال این پلتفرم ها باید نماینده ای برای اجرای بهتر و کنترل پلتفرم خود به ایران بفرستند. در غیر این صورت آن پلتفرم جریمه شده و یا دسترسی به آن در ایران با محدودیت روبرو خواهد بود.

از این رو در سوی دیگر راه اندازی موتور جستجوی ملی ضربه بسیار بزرگی را به کسب و کار های در حال حاضر موجود در ایران خواهد زد. این نوع از کسب و کار ها به دلایل متنوع ای همچون برندینگ، تبلیغات سنگین و... در گوگل در حالت فعالیت و درآمدزایی هستند و چند میلیون نفر جوان ایرانی بر روی این فروشگاه ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم فعالیت می کنند.

در صورتی که اینترنت ملی شود، متاسفانه تمامی کسب و کار های آنلاین دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد که برطرف نمودن آن بار سنگین مالی و زمانی بسیار بالایی را برای آن ها خواهد داشت و شاهد بیکار شدن چندین میلیون کسب و کار و خدمات خواهیم بود که تنها درآمد آن ها از طریق گوگل و یا شبکه های اجتماعی است. البته می توانید با مراجعه به جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس اطلاعات کامل تری در خصوص این طرح به دست آورید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها