کد خبر: 629243
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

پشت پرده عصبانیت پایداری ها از وزیر اطلاعات رئیسی

محمد مهاجری گفت: در نهایت یک یا دو وزیر رأی اعتماد نگیرند و حتی ممکن است با لابی گسترده دولت همه وزرا رأی اعتماد بگیرند.

پشت پرده عصبانیت پایداری ها از وزیر اطلاعات رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: دومین جلسه بررسی کابینه سید ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بر خلاف پیش‌بینی‌ها نمایندگان مجلس آن‌قدرها هم با کابینه رئیسی بی‌چالش نبودند.

محمد مهاجری، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی به «نامه‌نیوز» گفت: «روز اول که درباره کلیت کابینه بحث شد، حرف‌های مهمی شنیده نشد. روز دوم هم درباره وزیر اطلاعات برخی نمایندگان سخنانی گفتند که رئیس دفتر سابق آقای مصباح حرف‌های تندی علیه آقای خطیب زد».

او ادامه داد: «در مجموع مشاهده می‌شود که جبهه پایداری سهم خود را از دولت می‌خواهد و چون به این سهم مورد ادعا نرسیده است، نیروهای این طیف سیاسی به شدت عصبانی‌اند؛ به خصوص وزارت احتمالی آقای خطیب بر وزارت اطلاعات اصلا به مذاق آنها خوش نیامده است».

او درباره رویکرد مجلس با وزرای پیشنهادی بیان کرد: «من فکر می‌کنم با همه این انتقادها در نهایت یک یا دو وزیر رأی اعتماد نگیرند و حتی ممکن است با لابی گسترده دولت همه وزرا رأی اعتماد بگیرند».

این فعال سیاسی درباره تیم اقتصادی رئیسی هم اظهار کرد: «در روز اول بررسی صلاحیت وزرا، آقای رئیسی تکلیف تیم اقتصادی را روشن کرد و به نوعی گفت که مسئول تیم اقتصادی آقای مخبر است. تا وقتی آقای مخبر این مسئولیت را دارد، بقیه اعضای تیم اقتصادی یعنی وزرایی که مسئولیتشان به حوزه اقتصادی مربوط می‌شود، به نوعی معاونان او محسوب می‌شوند. حتما اختلافاتی میان آقای مخبر و وزرای اقتصادی وجود خواهد داشت اما به دلیل آنکه آقای رئیسی می‌خواهد در حوزه اقتصادی تمرکز وجود داشته باشد، این اختلافات چندان تأثیرگذار نخواهد بود و من این تمرکز را مثبت می‌دانم».

مهاجری در پایان درباره حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت خارجه هم گفت: «آقای امیرعبداللهیان مجری سیاست‌ خارجی کلیت نظام است و حتی به اندازه آقای ظریف هم تحلیل‌های شخصی‌اش را در محافل خصوصی بیان نخواهد کرد. اما وقتی نگاه می‌کنیم که ممکن بود جای او افرادی چون آقایان جلیلی یا باقری وزیر خارجه شوند، می‌گوییم انتخاب آقای امیرعبداللهیان اقدام خوبی است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها