کد خبر: 629371
تاریخ انتشار :

اتهامی جدید علیه ظریف ! | پاسخ به ادعای لحظه آخری علیه ظریف

برنا/ در لحظات آخر حضور ظریف به عنوان وزیر امورخارجه شایعه پراکنان همچنان دست از تلاش برنداشته اند و مدعی شدند که ظریف در لحظات آخر ۸۳ نفر از اعضای نزدیک به خودش را مقام سفیری اعطا کرده است و باید پاسخگو باشد

اتهامی جدید علیه ظریف ! | پاسخ به ادعای لحظه آخری علیه ظریف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این درحالی است که ادعای مطرح شده خلاف آشکار است. بر اساس تفسیر سازمان امور اداری و استخدامی فقط رئیس جمهور می تواند فردی را به این مقام منصوب کند. ِلذا دولت 11 و 12 پس از بررسی فراوان اعطای مقام سفارت برای کسانی که شرایط ماده 34 اساسنامه وزارت امور خارجه را دارا بودند را در سال 98 شروع کرد.

در این سال روند شناسایی افراد شاغل و بازنشسته که در زمان انتصاب به سفارت توسط یکی از روسای جمهور شرایط سفارت را داشتند شروع شد و بیش از 50 نفر در آن سال مقام را دریافت کردند.

حدود 25 نفر در سال 99 شناسایی شدند و حکم سفارت گرفتند.  جالب اینکه اکثریت قاطع این افراد در دوره آقای احمدی نژاد سفیر شده بودند (شامل آقای دکتر امیرعبداللهیان که در زمان دکتر احمدی نژاد به سفارت در بحرین منصوب شده بود و در سال 99 به مقام سفیری ارتقا یافت). همچنین مجموعا کمتر از 10 نفر در سال 1400 به این سمت منصوب شده اند که آن هم طبق روال قانونی و بدون اعمال نظر شخصی وزیر بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها