کد خبر: 629372
تاریخ انتشار :

وعده‌ و عیدهای وزیر پیشنهادی بهداشت برای مدیریت کرونا

ایسنا/ وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برنامه اصلی ما واکسیناسیون است گفت که اولویت اول ما تهیه واکسن بوده که تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا تمام خواهد شد.

وعده‌ و عیدهای وزیر پیشنهادی بهداشت برای مدیریت کرونا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهرام عین اللهی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی صلاحیتش برای اخذ رأی اعتماد از مجلس به دفاع از برنامه هایش پرداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز پزشک گفت: بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت های بزرگی بر دوش جامعه سلامت ایران گذاشته شد. جوانان مدافع سلامت باید با حضور در شهرها و روستاها عقب افتادگی های گذشته را جبران می کردند و همزمان در جبهه های دفاع مقدس به درمان مجروحان جنگی می پرداختند. جهاد سلامت در ۴۰ سال گذشته وجود داشته و در دو سال اخیر به حد اعلای خود رسیدند.

وی با بیان اینکه دنیا در جنگ با ویروس منحوس کرونا است، گفت: در ایران هم مدافعان سلامت در خط نبرد مجاهدت هستند. من دشواری های بیماری کرونا را با پوست و گوشت و استخوان حس کردم. در اسفند ۹۸ از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و مرگ را به چشمانم دیدم. امیدی به زنده ماندن نداشتم و جز تصویری از پرستاران و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری که برای زنده ماندنم تلاش می کردند چیزی در ذهنم ندارم. خداوند دستانم را گرفت و جانی دوباره داد تا به میدان دفاع از سلامت بیایم و اجازه ندهم پرچم سفید روی زمین بماند پرچمی که ۴۰ سال قبل در دفاع مقدس در بهداری کل سپاه در دست گرفتم.

عین اللهی خاطر نشان کرد: در کارزار مبارزه فراگیر بیماری کرونا قرار داریم که اگر نمایندگان به بنده اعتماد کنند در برابر اعتمادشان تعظیم می کنم و در راه خدمت به مردم تا پای جان می ایستم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وزیر بهداشت وقتی وزیر است که در کنار مردم ایستاده باشد و خود را برای حفظ سلامت مردم به آب و آتش بزند تا بیماران بهبود یافته و رنج بیماری شان پایان یابد.

وی ادامه داد: من یک طبیب و نه صنعتگر و نه تاجر هستم. من دوشادوش مدافعان سلامتم. نمی توان سلامت مردم را معطل تأخیر و تعطیل در تصمیم گیری این و آن کرد. دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص و چیز دیگر شود. حفظ جان مردم مهمترین اولویت دولت است.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست، گفت: در دفاع از سلامت همه رنگ ها به رنگ سفید مدافعان سلامت درآمده و همه شکاف ها و چنگ دستگی ها در مفهوم بزرگ انسانیت حل  می شود. روح ایثار و فداکاری مدافعان سلامت دل های مرده را بیدار می کند.

عین اللهی با تأکید بر اینکه ما می توانیم بر ویروس منحوس کرونا غلبه کنیم و این کار را خواهیم کرد، افزود: بیماری همه گیر کرونا نشان داد که سلامت موضوع تک بعدی نیست و بر همه ابعاد زندگی مردم تأثیر می گذارد. ما جهاد سلامت را ادامه می دهیم. همان طور که رئیس جمهوری هم بیان داشتند مهمترین اولویت دولت بحث بیماری کرونا است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه اش برای واکسیناسیون گفت: همان طور که در دنیا ثابت شده مهمترین عاملی که می تواند جلوی کرونا را بگیرد واکسیناسیون گسترده است که نتیجه آن کاهش میزان مرگ و میر است. البته این بدان معنا نیست کسی که واکسن می زند کرونا نمی گیرد بلکه شدت بیماری کم می شود. از این رو برنامه اصلی ما واکسیناسیون گسترده است.

وی افزود: ۶۰ میلیون جمعیت بالای ۱۸ سال داریم که به هر نفر باید دو دوز واکسن تزریق شود پس به ۱۲۰ میلیون واکسن نیاز داریم. تاکنون حدود ۲۲ میلیون واکسن تزریق شده است طبیعتا میزان تولید داخل واکسن به ۹۸ میلیون دوز نمی رسد پس ناچار به واردات واکسن هستیم و از همه کسانی که بتوانند این کار را انجام بدهند کمک می گیریم و حتی از بخش غیردولتی استفاده می کنیم منتها وزارت بهداشت باید نظارت داشته باشد چون واکسن چرخه سرما دارد و باید واکسن هایی که انجام می شود نیز ثبت گردد.

عین اللهی مجددا تأکید کرد: تهیه واکسن اولویت اول ما است و این توسط دولت انجام می شود. هر چه زودتر واکسن تهیه کنیم موفق تر می شویم. لذا تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون تمام می شود.

وی افزود: برای تزریق واکسن باید از همه امکانات اعم از نیروهای مسلح، بسیج، هلال احمر و شهرداری استفاده کرد و یک بسیج انقلابی ایجاد کرد تا شاهد صف های مردم برای تزریق واکسن نباشیم. باید به مردم احترام بگذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر برنامه هایش برشمرد و گفت: طرح شهید سلیمانی که در بسیج در حال اجراست، شامل بیماریابی و کمک به بیماران کرونا بوده که با قدرت ادامه پیدا می کند و در خدمت مردم خواهیم بود.

وی افزود: بحث دیگر ما موضوع قرنطینه و یا لاکدان است. در دنیا قرنطینه از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد انجام می شود. در جایی که امکان حکومت نظامی وجود دارد امکان قرنطینه صددرصدی انجام می شود. منتهی با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ما باید موضوع لاکدان را پیگیری کنیم و به شکل نمایشی هم نباشد. یعنی قابل توضیح نیست که بعد از تعطیلی و امکان قرنطینه شاهد افزایش میزان مرگ و میر باشیم. این معیار لاکدان نیست. برای اعمال قرنطینه باید از همه کمک بگیریم. اصناف می توانند کمک کنند. از همه امکانات استفاده شود تا بتوانیم چرخه ویروس را قطع کنیم. ویروس کرونا موزیانه عمل می کند.

عین اللهی موضوع دیگر را مدیریت خواند و گفت: مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا مدیریت است. ما از ستاد کرونا از نظرات نمایندگان مجلس استفاده می کنیم تا نظرات مردم را منتقل کنند. بسیاری از اختیارات باید به استان ها واگذار شود تا آن ها با توجه به شرایط عمومی استان تصمیم گیری کنند. کمیته علمی هم از بین افراد باسواد و متدین تشکیل خواهد شد تا درمان لازم صورت گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها