کد خبر: 629784
تاریخ انتشار :

حضور هیات دولت در حرم امام راحل

تجدید میثاق رئیسی با امام خمینی | رئیسی:نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود

ایسنا/ رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح روز پنج شنبه همزمان با هفته دولت و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان های رهبر فقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق رئیسی با امام خمینی | رئیسی:نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات وزیران در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و یادگار امام را گرامی داشتند. اولین جلسه هیات دولت نیز امروز برگزار خواهد شد.

رئیسی: نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی نبود

رئیس جمهور گفت: امام حقیقتا به مردم باور داشت و نگاه ایشان به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تجدید دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار انقلاب با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌هاست، اظهار کرد: خدمت به مردم در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای دارد، البته همه دولت‌ها و مسئولان در عالم مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان خود می‌گویند به مردم خدمت می‌کنیم، اما در اندیشه امام خدمت معنای خاصی دارد.

وی ادامه داد: یک نوع خدمت، منفعت‌گرا و با نگاه ماتریالیستی است که اساس آن این است که منافع حزب، گروه و مجموعه خودی در نظر گرفته می‌شود. خدمت انجام می‌شود تا منفعتی به دست آید. یک نوع خدمت دیگر، از نو دوستی و با نگاه انسان‌مدارانه یا اومانیستی است، اما در منظومه اندیشه امام خمینی (ره)، خدمت به مردم برای خداست و اولین گام در این خدمت خداباوری است و ابتدا باید همه مسئولان پاسخگوی خدا باشند.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: در دیدار اولین دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. محور این دولت نیز امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها