کد خبر: 629887
تاریخ انتشار :

آماده‌باش سربازان آمریکایی از ترس حملات به فرودگاه کابل

فرمانده سنتکام در سخنانی از نظامیان آمریکایی خواسته است تا برای حملات بیشتر در فرودگاه کابل آماده باشند.

آماده‌باش سربازان آمریکایی از ترس حملات به فرودگاه کابل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از رویترز، رئیس مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام در سخنانی از نظامیان آمریکایی خواسته است تا برای حملات بیشتر در فرودگاه کابل آماده باشند.

در این ارتباط، «کنت مکنزی»، فرمانده سنتکام تاکید کرده که آمریکا برای حملات تروریستی و خرابکارانه جدید در فرودگاه کابل آماده می‌شود.

این مقام نظامی آمریکا افزود: انتظار می‌رود حملات علیه نیروها در فرودگاه کابل ادامه یابد، ما تمام تلاش های خود را برای آماده شدن در برابر حملات جدید انجام می‌دهیم.

فرمانده سنتکام گفته است برای تامین امنیت اطراف فرودگاه کابل حتی با طالبان در تماس خواهد بود تا امنیت اطراف فرودگاه را تامین کنند.

مک‌کنزی همچنین افزود: واشنگتن اطلاعاتی را درباره داعش در اختیار گروه طالبان قرار داده‌اند و باور دارد که طالبان حتی تعدادی از حملات را خنثی کرده است، هر چند صرف نظر از اوضاع کنونی در فرودگاه کابل، روند تخلیه اتباع خارجی ادامه خواهد داشت، چون هنوز حدود هزار آمریکایی دیگر در افغانستان حضور دارند.

کنت مکنزی همچنین درباره انفجار تروریستی روز گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته، گفت: به صورت شبانه روزی در تلاش و جستجو برای عاملان انجام این اقدام تروریستی خواهد بود.

روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان افغان در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها