کد خبر: 630137
تاریخ انتشار :

حمایت علنی سفیر مسکو از طالبان

برخی رسانه‌ها از قبیل «هندوستان تایمز» خبر دادند: «دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه مستقر در کابل پایتخت افغانستان، حالا علنی در حال حمایت از طالبان است و به شورشیان افغانستانی هشدار داد که طالبان می‌تواند ظرف چند ساعت بر پنجشیر مسلط شود».

حمایت علنی سفیر مسکو از طالبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در گزارش وبگاه «هندوستان نیوز هاب» آمده است: «دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه مستقر در کابل پایتخت افغانستان، حالا علنی در حال حمایت از طالبان است و به شورشیان افغانستانی هشدار داد که طالبان می‌تواند ظرف چند ساعت بر پنجشیر مسلط شود».

این رسانه هندی افزود: «پنجشیر به بزرگ‌ترین مرکز گروه‌های مخالف طالبان تبدیل شده است. امرالله صالح معاون رئیس‌جمهور برکنار شده افغانستان و احمد مسعود رهبری شورشیان را در این منطقه برعهده دارند».

ولایت پنجشیر تنها ولایتی در افغانستان است که طالبان بعد از سرنگونی دولت اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق این کشور هنوز نتوانسته بر آن تسلط یابد.

طبق گزارش هندوستان نیوز هاب، سفیر روسیه در افغانستان در یک برنامه در شبکه یوتیوب اعلام کرد: آنها (نیروهای طالبان) می‌توانند ظرف یک روز یا حتی چند ساعت پنجشیر را بگیرند اما این کار را برای اجتناب از خونریزی انجام نمی‌دهند.

طبق گزارش هندوستان نیوز هاب، دیمیتری ژیرنوف افزود که وضعیت در ولایت پنجشیر تاکنون عادی و آرام بوده است.

اظهارات منتسب به سفیر مسکو در کابل در شرایطی منتشر شده که «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که مسکو باید با دولت جدید افغانستان روابط برقرار کند.

کابلوف با بیان اینکه «ما باید با این وضعیت جدید و دولت جدید در افغانستان روابط ایجاد کنیم»، تاکید کرد مسکو هشت سال می‌شود که با نمایندگان گروه طالبان، در تماس است.

منبع:‌ فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها