کد خبر: 630273
تاریخ انتشار :

مرگ جاسوس زن کهنه‌کار موساد | عکس و جزئیات شگفت انگیز

منابع صهیونیستی از مرگ جاسوس کهنه‌کار موساد که نقش پررنگی در ترور رهبران فلسطینی در بیروت داشت خبر دادند.

مرگ جاسوس زن کهنه‌کار موساد | عکس و جزئیات شگفت انگیز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش وبسایت النشره، شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی از مرگ «یائیل مان» جاسوس موساد در 85 سالگی که نقش مهمی در ترور رهبران ارشد فلسطینی در بیروت در سال 1973 داشت خبر داد.

این جاسوس صهیونیست در سال 1936 در کانادا متولد شده و سپس در سال 1968 به اراضی اشغالی سفر کرد. وی به شکل رسمی در سال 1971 برای کار در سرویس جاسوسی موساد استخدام شد و توانست جاسوسان زیادی را برای این سرویس جذب کند.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که موساد یائیل مان را تحت عنوان یک نویسنده داستان و فیلمنامه نویس به لبنان فرستاد تا به شکل مخفیانه مقدمات انجام عملیاتی که برای ترور سه رهبر جنبش فتح یعنی کمال عدوان، وکمال ناصر، وأبو یوسف النجار طراحی شده بود را آماده کند. وی نیز در این ماموریت خود موفق عمل کرده و توانست شماری جاسوس برای جاسوسی از این سه نفر جذب کند.

این جاسوس اسرائیلی در مصاحبه‌ای که سال گذشته در چارچوب یک فیلم مستند منتشر کرده بود فاش کرد که در آن زمان خانه‌ای در بیروت در ساختمانی روبروی ساختمان متعلق به سازمان آزادیبخش فلسطین اجاره کرد؛ جایی که شمار زیادی از رهبران فلسطینی در آن زندگی می‌کردند.

رژیم صهیونیستی (از ابتدا ) بر شیوه‌های قتل، سرکوب و ترور بنا شده است و موساد در اجرای عملیات ترور تخصص دارد که بخشی از عملیات آن از بین بردن دانشمندان عرب به ویژه متخصصان در حوزه‌هایی است که بر اساس دیدگاه امنیتی اسرائیل – تهدیدی برای موجودیت اسرائیل محسوب می شوند. موساد در عملیات ترور خود از شیوه‌های مختلف مانند خفه کردن، سوزاندن و شلیک گلوله، بمب‌های آهن ربایی، انفجار از راه دور و نیز حوادث رانندگی ساختگی استفاده می‌کند.

منبع: تسنیم

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها