کد خبر: 630456
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ شهریور + آخرین قیمت طلا و سکه

در چهارمین روز هفته، سکه امامی نیز توانست خود را به نزدیک مرز ۱۲ میلیون تومانی برساند. روز سه‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی ۱۴۵ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان قرار بگیرد.

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ شهریور + آخرین قیمت طلا و سکه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در چهارمین روز هفته، سکه امامی نیز توانست خود را به نزدیک مرز ۱۲ میلیون تومانی برساند. روز سه‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی ۱۴۵ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان قرار بگیرد. رشد قیمت سکه در شرایطی رخ داد که طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر افزایش قیمت خاصی نداشت و زیر محدوده هزار و ۸۲۰ دلار نوسان می‌کرد.

در شرایط کاهش جزئی اونس طلا، این دلار بود که به داد سکه رسید و با برگشت به کانال ۲۷ هزار تومانی زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار سکه شد. سکه‌بازان باور دارند که در صورت ادامه رشد دلار، برگشت فلز گران‌بهای داخلی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی دور از ذهن نخواهد بود.

ماه آگوست برای طلای جهانی پرنوسان بود. فلز زرد که در ماه جولای تقریبا توانسته بود با روند صعودی منطقی خود، قیمت خود را در کانال هزار و ۸۰۰ دلاری تثبیت کند، با رسیدن گزارش اشتغال ۹۴۳ هزار نفری ایالات متحده سقوطی کم سابقه را تجربه کرد. بعد از رسیدن این گزارش، طلا بیش از ۱۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و برای اولین بار در پنج ماه گذشته به زیر کانال هزار و ۷۰۰ دلاری رسید. در ادامه ماه اما با تعدیل آثار این خبر و رسیدن گزارش‌ها و داده‌های متناقض از اقتصاد ایالات متحده، انتظارات صعودی مجددا افزایش یافت و فلز گران‌بها توانست طی ۲۰ روز این ضرر را جبران کند و به نقطه قیمتی آغازین خود در ابتدای آگوست بازگردد.

سکه در تلاش برای صعود

سکه در معاملات روز سه‌شنبه در راستای رشد محرک‌های اصلی طلا افزایش قیمت را تجربه کرد. صعود نرخ دلار و از طرفی رشد بهای اونس طلا در بازار جهانی سبب رشد کمرنگ این فلز گرانبها شد، تا جایی که سکه در یک قدمی کانال ۱۲ میلیون تومانی قرار گرفت. با افزایش ملایم قیمت سکه معامله‌گران کمی در بازار حاضر به خرید هستند و با کاهش داد و ستد‌های بازار طلا رونق گذشته را ندارد. حالا با این رفت و برگشت سریع قیمت‌ها برخی فعالان بازار بر این باورند که روند دو روز گذشته بازار طلا صرفا هیجانی و موقت بوده و از آنجا که هنوز اقدام عملی پیرامون تعیین تکلیف برجام صورت نگرفته و همچنان اونس طلا در انتظار گزارش آمار اشتغال در روز جمعه است، معامله‌گران در برابر افت قیمت‌ها مقاومت خواهند کرد.

عملکرد خثنای اونس در ماه آگوست

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تا حدودی جایگاه خود را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلاری تثبیت کرد. این امر تحت تاثیر افت شاخص دلار به پایین‌ترین رکورد دو هفته اخیر که ناشی از عدم شفاف‌سازی و سیگنال‌دهی رئیس بانک مرکزی آمریکا برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه بود، رقم خورد. به این ترتیب بهای اونس طلا که دیروز در محدوده ۱۸۰۱تا۱۸۲۰ دلار نوسان داشت ساعت۲۰:۳۰ به وقت تهران به ۱۸۱۰ دلار رسید. به این ترتیب این فلز گرانبها در داد و ستد‌های ماه گذشته میلادی موفق به ثبت بازدهی مثبت نشد. به گفته کارشناسان نیروی صعودی طلا در حال حاضر قوی بوده و آماده رشد به سطوح بالاتر است. اما انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه می‌تواند تعیین‌کننده مسیر جدیدی برای طلا باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها