کد خبر: 630789
تاریخ انتشار :

واکنش خطیب‌زاده به درگیری‌ها در پنجشیر

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به درگیری‌های پراکنده در پنجشیر افغانستان، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت و گو برای حل و فصل اختلافات دعوت کرد و از گروه‌های افغانستانی خواست از به کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.

واکنش خطیب‌زاده به درگیری‌ها در پنجشیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سعید خطیب‌زاده درباره تحولات این روزهای افغانستان و درگیری‌های پراکنده در پنجشیر، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت وگو برای حل و فصل اختلافات و رسیدن به یک راه‌حل مرضی‌الطرفین دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در ارتباط مستمر بوده و تمامی مساعی خود را به‌کار گرفته تا رنج و درد مردم افغانستان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. ما معتقدیم تنها از طریق گفت وگوهای اصیل بین‌الافغانی بدون حضور و مداخله کشورهای خارجی می‌توان به صلح و ثبات پایدار در افغانستان رسید.

خطیب‌زاده عنوان کرد: افغانستان امروز خسته از سال‌ها اشغال و جنگ و خشونت است و لذا همه گروه‌ها باید از به‌کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.  

وی با محکوم کردن هرگونه مداخله خارجی اظهار کرد: مردم افغانستان شایسته دولتی مردمی و فراگیر هستند که بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی و قومیتی این کشور باشد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر همانند ۴۰ سال گذشته در کنار مردم افغانستان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها