کد خبر: 631225
تاریخ انتشار :

چراغ پاستور برای شهردار تهران سبز شد

در دوران روحانی جلوی حضور حناچی در جلسات هیات دولت گرفته شد اما در دوره جدید مدیریت شهری از شهردار برای حضور در جلسات دعوت شد. تعامل دولت و شهرداری برای شهر و شهروندان بسیار مثبت و تاثیر گذار است.

چراغ پاستور برای شهردار تهران سبز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر رسید که علیرضا زاکانی شهردار تهران به جلسه هیأت دولت دعوت شده است. حضور شهردار در جلسات هیأت دولت می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر را رفع کند.
تعامل دولت با شهرداری مهم است چرا که تهران پایتخت است و هزینه‌های زیادی هم پایتخت بودن برعهده شهر می‌گذارد و باید دولت هزینه‌های آن را پرداخت کند. طی ادوار گذشته شهرداری طلب‌های زیادی از دولت داشته و دولت این دیون را پرداخت نکرده است و امیدواریم با حضور شهردار در جلسات دولت این مشکلات برطرف شود. 
احمد صادقی عضو  شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، به حضور شهردار در جلسات هیأت دولت اشاره کرد و گفت: در خیلی از نقاط دنیا شهرداران پایتخت به هیأت دولت به جهت اهمیت دعوت می‌شوند. 
وی ادامه داد: تهران چند بُعد دارد. ابتدا اینکه تهران به عنوان شهر، اموراتی دارد که باید توسط شهرداری انجام شود و بُعد دیگر آن این است که تهران به عنوان پایتخت است و یکسری الزامات حاکمیتی دارد و هزینه‌بر است و باید حاکمیت این هزینه‌ها را پرداخت کند. 

هزینه‌های پایتخت بودن را از مردم که نباید گرفت/احمدی‌نژاد و روحانی، قالیباف را به جلسات هیأت دولت دعوت نکردند
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در مجموع هزینه‌های پایتخت بودن را از مردم که نباید گرفت و الزام است که این منابع را دولت بپردازد. 

وی با تأکید بر این موضوع که در ادوار گذشته شهرداران تهران را به جلسات هیأت دولت دعوت نمی‌کردند، گفت: در دوره قبل شهرداران دعوت شدند، اما بعد به دلیل برخی مشکلات از حضور شهردار در جلسات هیأت دولت جلوگیری شد و بنده تأکید می‌کنم که هزینه‌های پایتخت بودن نباید از دید مردم پرداخت شود و باید حاکمیت بپردازد.
 
وی تأکید کرد که احمدی‌نژاد و روحانی، قالیباف را به جلسات هیأت دولت دعوت نکردند، اما مدتی حناچی دعوت شد و بعد جلوی ورودش را گرفتند. امیدواریم که حضور شهردار در جلسات هیأت دولت قانونی شود تا جلوی سلایق سیاسی مختلف گرفته شود، چرا که حضور شهردار در جلسات هیأت دولت بسیار به شهر و مردم کمک می‌کند. 

مطالبات زیادی از دولت داریم/ زاکانی ارتباط خوبی با ارکان نظام علی‌الخصوص دولت دارد 
صادقی با بیان اینکه مطالبات زیادی از دولت داریم، گفت: یکی از شاخص‌هایی که ما برای انتخاب شهردار داشتیم این بود که شهردار تعامل خوبی با دولت داشته و بتواند مطالبات شهرداری را بگیرد و بدین جهت آقای زاکانی ارتباط خوبی با ارکان نظام علی‌الخصوص دولت دارد و این توقع می‌رود که این ارتباط باعث رفع مشکلات شده و مطالباتی که سالها انباشت شده را بتوانیم از دولت بگیریم. 

در صحبت‌هایی که رئیس‌جمهور با آقای زاکانی داشته‌اند قول همکاری داده‌اند
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: البته در صحبت‌هایی که رئیس‌جمهور با آقای زاکانی داشته‌اند قول همکاری داده‌اند و امیدواریم که مطالبات پرداخت و دولت کمک‌های دیگری هم انجام دهد. 

دولت باید سهم خود را در سیستم حمل و نقل عمومی پرداخت کند، اما در ادوار گذشته این سهم به درستی پرداخت نشده است. اگر دولت به سیستم حمل و نقل عمومی کمک کند، اتفاقات خوبی در توسعه رخ خواهد داد. 

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: شهردار تهران به جلسه هیأت دولت دعوت شد، هر چند که در دوره 12 ساله قالیباف، احمدی‌نژاد و روحانی شهردار را به جلسات دعوت نکردند. در دوره قبلی هم حناچی چند جلسه‌ای به جلسات دعوت شد و بعد به دلیل یک اختلاف جلوی حضورش گرفته شد. 

وی با تأکید بر این موضع که حضور شهردار در جلسات هیأت دولت امیدوارم کننده است گفت: این حضور می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.  

امیدوارم با حضور شهردار در جلسات دولت گشایش‌های حاصل شود
امانی با تأکید بر این موضوع که فراز و نشیب‌های زیادی در این زمینه در گذشته وجود داشته است، گفت: این فراز و نشیب‌ها به شهر و شهروندان آسیب وارد کرد، اما امیدوارم با حضور شهردار در جلسات دولت گشایش‌های حاصل شود. 

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد که یکی از مهمترین پیگیری‌های شهردار تهران این است که مطالبات شهرداری را از دولت دریافت کند که البته آقای رئیسی قول همکاری داده‌اند. 

در صورت تزریق منابع می‌توانیم خطوط 6 و 7 را تکمیل کنیم
وی با تأکید بر این موضوع که در آستانه احتمال بازگشایی مدارس هستیم، گفت: در حوزه حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد که اگر دولت کمک کند می‌توانیم بخش‌هایی از مشکلات را برطرف کنیم. اگر دولت اتوبوس‌های نو دراختیار مدیریت شهری قرار دهد و تزریق منابع صورت گیرد، می‌توانیم خطوط 6 و 7 را تکمیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران به اورهال اتوبوس‌ها، واگن‌های مترو اشاره کرد و گفت: این موضوع ضرورت دارد. متأسفانه عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که واقعیت دارد و نشان از حجم انبوه مسافران در مترو در روزهای کرونایی دارد که این امر نگران‌کنده است. 

امانی تأکید کرد که دولت در صورت کمک به سیستم حمل و نقل عمومی، می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم. براساس این گزارش، در دوره دوازده ساله شهرداری قالیباف و قبل از آن هم شهردار به جلسات هیأت دولت دعوت نمی‌شد. با روی کار آمدن مدیریت پنجم شهری در سال 96 بعد از حدود 18 سال شهردار به جلسات دعوت شد.

نجفی اولین شهردار اصلاح‌طلبان بود که به جلسه هیأت دولت دعوت شد. بعد از نجفی، افشانی هم به جلسات رفت. حناچی سومین شهردار اصلاح‌طلبان در دوره پنجم مدیریت شهری هم مدتی به جلسات دعوت شد، اما به دلیل اختلافات،(ملک جماران) دیگر حناچی را به جلسات دعوت نکردند. هر چند که ابتدا اصلاح‌طلبان این موضوع را منکر شدند، اما بعد خبر تأئید شد که چراغ پاستورنشینان برای بهشت‌نشینان قرمز شده است. 

اعضای شورای پنجم شهر تهران علت عدم حضور شهردار در جلسات هیأت دولت را تخریب تخلفات ملک جماران عنوان کردند. نهاد ریاست جمهوری در حال ساخت ملکی در جماران بود که شهرداری تخلفات آن را تخریب کرد. تا اتمام دوره پنجم مدیریت شهری، حناچی به جلسات هیأت دولت دعوت نشد. 

مدیریت ششم شهری آغاز و زاکانی با رأی بالا شهردار تهران شد و در اولین جلسه بعد از معارفه رسمی، به جلسه هیأت دولت دعوت شد. حضور شهردار در جلسات هیأت دولت می تواند به نفع شهر و شهروندان است.

منبع: جهان نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها