کد خبر: 631284
تاریخ انتشار :

مشاور هاشمی مطرح کرد

پیش‌بینی آینده سیاسی حسن روحانی ، رئیس جمهور سابق

ایلنا/ یک فعال سیاسی گفت: روحانی حذف شدنی نیست؛ چرا که این آدم سابقه ۴۰ سال خدمت در نظام را دارد، او در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، ۸ سال مدیریت کشور را در دست داشته برای همین هم معتقدم وی حیات سیاسی‌اش را در مجمع ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی آینده سیاسی حسن روحانی ، رئیس جمهور سابق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامعلی رجایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این که جریانی در کشور این روزها مطرح می‌کند حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دلیل ۸ سال عملکردی که در راس دولت داشته است باید محاکمه شود و حتی نمایندگان مجلس هم خواستار چنین محاکمه‌ای هستند، گفت: بحث محاکمه روحانی و بعضی از وزرایش باید کار تندروهای اصولگرایان باشد. متاسفانه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دچار یک اقلیت تندرو هستند که این‌ها بازی‌ها را به هم می‌زنند و می‌خواهند صحنه بازی را با تندروی‌های خودشان تغییر دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: مشاهده می‌کنیم همین‌ها هنوز پنج سال بعد از فوت آقای هاشمی دست از تضعیف و تخریب وی بر نداشتند و بعضاً با جعل تاریخ و اخبار نادرست سعی می‌کنند وجهه ایشان را تخریب کنند.

وی تاکید کرد: هر دولتی ناکارآمدی و ناکامی‌های خودش را دارد و قاعدتاً این مسائل مستمسکی برای کسانی که تندرو هستند قرار می‌گیرد، من فکر می‌کنم این جریان در جمهوری اسلامی متاسفانه با شرایطی که داریم، هنوز وجود دارد و قاعدتاً تریبون‌هایی را هم در اختیار دارند.

رجایی با بیان این‌که جریان تندرو درباره محاکمه روحانی به جایی نمی‌رسد، اظهار داشت: حاکمیت و اکثریت مجلس با این قضیه موافق نیستند و علی‌القاعده اگر مجلس حرفی داشت، باید همان زمان که آقای روحانی با این‌ها کار می‌کرد اجازه نمی‌دادند به عنوان رئیس دولت خود کارش را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: به هر حال یک سال از عمر دولت دوازدهم با مجلس یازدهم همراه بوده است بنابراین اگر می‌توانستند کاری کنند در این یکسال انجام می‌دادند نه اینکه وقتی دولت تمام شد شروع کنند این حرف‌ها را بزنند. 

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که معمولاً هر دولتی که آمده دولت قبل را زیر ذره‌بین قرار داده است و تا مدت‌ها بعضی از ناکامی‌هایش را متوجه آن دولت کرده است، گفت: این کار هم درست است هم نادرست، خوشبختانه تا حالا دولت سیزدهم در این زمینه چیزی نگفته است و لذا همین نکته بسیار مثبت است که آقای رئیسی نکاتی را بر گردن دولت قبلی خودش ننداخته است با اینکه به نظر من چیزهایی هست که می‌تواند بگوید؛ بنابراین وقتی اقلیت تندرو این‌ها را می‌بیند به یک چیزهایی دیگر متوسل می‌شود و معتقدم این جریان در پی این است که جریان روبروی خودشان را به گونه‌ای از صحنه دور کنند تا نتوانند دیگر به صحنه بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: آقای ظریف چرا باید از حضور در عرصه انتخابات ریاست  انصراف دهد و بگوید من اصلاً نامزد نمی‌شوم؟ همین روزها، نکات و تندروی‌ها را می‌دید که در مقابل این موج بلند دامنه‌ای اقلیت تندرو ترجیح داد کنار بکشد.

رجایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز افکار عمومی مطرح می‌کند جریانی در کشور خواستار محاکمه روحانی است اما در مقابل احمدی‌نژاد سکوت کردند و این مسئله را ربط می‌دهند به گفته‌های رئیس دولت‌های نهم و دهم که گفته بود اسنادی را از وزارت اطلاعات در خصوص مسئولان در اختیار دارد و همین مسئله باعث شده است که مسئولان در برابر وی سکوت کنند، آیا ایتفاق واقعا افتاده است، گفت: نمی‌دانم، زیرا قاعدتاً کسی که باید به این سوال پاسخ دهد خود آقای احمدی‌نژاد است اما چه بهتر که دوستان یک بار برای همیشه مشخص کنند چه اتفاقی افتاده است آیا واقعاً این اتفاقات صورت گرفته یا خیر.

وی ادامه داد: معتقدم از یک زاویه دیگر می‌شود به این مسئله نگاه کرد، به هر حال امثال آقای احمدی‌نژاد و روحانی ۸ سال دولت در اختیارشان بوده و مسائلی را می‌دانند، فراز و فرودهایی داشتند که  بیان کردن‌شان حتماً نیاز به سند اطلاعاتی ندارد و ناگفته‌هایی هست که نمی‌توانند، بگوید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: همین حالا آقای خاتمی هنوز ناگفته‌هایی دارد که به لحاظ امنیتی مصلحت نمی‌داند که بگوید، یا آقای هاشمی که خودم با ایشان کار کردم می‌گفتند نکاتی را می‌دانم که به مصلحت نیست مطرح کنم، از همین رو تندروها با توجه به اهمیتی که این مسائل دارد، ممکن است آنها را مستمسکی قرار دهند، به طوری که کسانی که تحفظ و خود نگهداری انجام می‌دهند را به زوایای دیگر بکشانند.

وی با بیان این‌که باید دید بهانه تندروها برای محاکمه روحانی چیست. آیا بحث محاکمه شخص خود مطرح است یا وزرایش، عنوان کرد: مجلس در بحث کنترل بیماری کرونا باید با وزیر بهداشت برخورد می‌کرد و از او سوال می‌کرد که چرا نتوانست عرصه درمان را خوب مدیریت کند و یا وی را  استیضاح و محاکمه می‌‌کرد اما مشاهده کردیم تا لحظه آخر از وی حمایت کردند او هم در امنیت کامل به کارش ادامه داد.

رجایی گفت: فکر می‌کنم تندروها به جایی نمی‌رسند، آقای روحانی قابل حذف نیست؛ چراکه این آدم سابقه ۴۰ سال در خدمت به نظام را در کارنامخ خود دارد، او در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، ۸ سال مدیریت کشور را در دست گرفته است، برای همین هم معتقدم آقای روحانی حیات سیاسی‌اش را در مجمع ادامه خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها